Genfi szenzáció: egyterű a Clióból 1

Genfi szenzáció: egyterű a Clióból

Két Scénic és két Espace mellé ősszel megérkezik a Renault harmadik egyterű sorozata. Az újdonság nem a Clio és a Twingo utódjaként jelenik meg, hanem önálló új modellként, kicsivel a Clio fölé pozícionálva, valószínűleg a következő Clio alapjaira. A Clio utóda jövőre jön ki, az 1993 óta igen sikeres Twingót csak 2007 körül váltja le a gyár.

A most bemutatott új autót fejlesztése alatt J77 néven ismertük, a Genfi Autókiállításon viszont kisült a kis egyterű tanulmány neve: Modus. A Genfben prezentált autót tanulmánynak mondja a Renault, a végleges kis egyterűt várhatóan az év második felében leplezi le a francia konszern, Madridban. Gyári információk alapján a Renault kínálata még ebben az évben kiegészül a harmadik egyterű sorozattal.

Főleg vonzónak mondható, barátságos formájával, jó térkínálatával és variálhatóságával toborozhat magának vevőket az apró egyterű. A tanulmány 17 colos kerekeket kapott, amit aligha látunk viszont a családi autónak szánt sorozatgyártású modellen.

A középkonzolt mintha egy fából faragták volna a Mégane-éval. A különleges üléshuzatokon egy tájképet látunk viszont, amelyet az anyagra nyomtatnak. A 379,2 centis autó hátsó ülései hosszában is mozgathatók, továbbá a középső hely a szélső utasoknak jutó tér növelése érdekében felhajtható.

A csomagtartó tehát bővíthető az ülések variálásával, a csomagtérajtó pedig két részből áll. Az alsó része lefelé nyílik, mint a kisteherautók hátfala, de az egész ajtó is nyitható felfelé, mint minden kombin.

A szériaautó futóműve a méretkategóriában megszokott csatolt hosszlengőkaros hátsó és McPherson rugóstagos első kerékfelfüggesztést vonultatja majd fel, az autó irányítását elektromos kormányszervo segíti. A karosszéria a Renault elveinek és marketing stratégiájának megfelelően igen jó biztonságot ígér. A súlycsökkentés érdekében az első sárvédő és a csomagtérajtó műanyag.

Nem várható új motorok bemutatása a Modus szériaváltozatában. A három várható benzines közül az 1,2 literes a legkisebb, 75 lóerővel, az ezernégyes 100, az ezerhatos 115 lóerőt teljesít. Ez utóbbi motor van a tanulmányban. A kisautók között is egyre nagyobb szerephez jutó dízelmotorok között rögtön három választási lehetőséget kínál a Renault legkisebb egyterűje. Az 1,5 literes blokk lesz kapható 70 és 110 lóerő közötti teljesítménnyel, várhatóan részecskeszűrővel felszerelve.

Mint sok egyterűnél, az Opel Meriva ellenfelének szánt Renault-ban is középről törölnek az ablaktörlők. Ilyen van az állólámpás, W 114-115-ös Mercedes-ben, vagy az újabb autók között a Peugeot 807-ben is. A fő konkurens az Opel Meriva, a Fiat Idea és a Toyota Yaris Verso mellett a Honda Jazz lehet.