BMW M5 Concept és ötös kombi 1

BMW M5 Concept és ötös kombi

20 év, 3 generáció és 35 ezer eladott autó után, a BMW bemutatta a következő M5-ös koncepcióját. A leültetett karosszéria jóval brutálisabb képet mutat a most már alap ötöshöz képest.

Minden oldalról sportos az M5 Concept, de szemből a legagresszívabb a megváltozott lökhárítónak és hűtőrácsnak köszönhetően. Oldalt egy-egy légbeömlőt találni az M3-hoz hasonlóan és természetesen új, hatalmas könnyűfém felnik díszelegnek az autón. Hátulról a párban elhelyezett négy kipufogóvég árulkodik.

Természetesen az M5 legérdekesebb része a motortérben található. A Forma-1-es motor alapjaira épülő V10-es ezúttal is a legmodernebb technológiát képviseli. Ötliteres hengerűrtartalomból 500 lóerőt és 500 newtonméteres forgatónyomatékot hoztak ki a mérnökök. Ezzel a teljesítménnyel kevesebb mint 5 másodperc elegendő a 100 km/órás sebesség eléréséhez, 13 másodpercnél pedig már 200-nál jár a mutató.

Szintén a legmodernebb versenytechnikán alapul a vadonatúj, 7 sebességes szekvenciális SMG sebességváltó. Az M5 számára készített menetstabilizáló és a változtatható önzárású differenciálmű a versenypálya mellett normál utcai körülmények között is használhatóvá teszi az M5-öst. Hátul 285/35, elöl 255/40-es abroncsok feszülnek a 19 colos felniken.

Részletes technikai ismertetést nem közölt még a gyár, de biztosítja az érdeklődőket, hogy még számtalan különleges és sportos tulajdonsággal rendelkezik az M5 Concept. Ebben a formában még nem, de a végleges változatban még idén megjelenhet az új szériaérett M5.

Május közepétől kapható az új ötös kombi két benzines és két dízelmotorral. Az 525i változaton kívül az 545i, a 525d és az 530d mind újnak számít a kombiban. Az 520i és 530i jövő tavasszal csatlakozik a motorpalettához. Az egyszerre elegáns és sportos kombi nőtt elődjéhez képest, alaphelyzetben 500 literes a csomagtere. A kombi alváza és csomagtere alumíniumból készült, hátul pedig automatikus szintszabályzás tartja az ötös hátulját.

Európában újdonságnak számít a Genfben kiállított hatos kabrió. A 2+2 üléses, vászontetős kabrió a 645 Ci felirattal kerül bevezetésre. A nyolchengeres, 4,4 literes motor 333 lóerős és 450 newtonméteres nyomatékkal rendelkezik. A merevített karosszéria miatt vesztett valamit fürgeségéből, de még így is elegendő 6,1 másodperc a 100 km/órás sebesség eléréséhez a kézi váltós verziónak. A végsebességet elektronika korlátozza 250 km/órában.

20 másodperc alatt tűnik el a teljesen elektronikus tetőszerkezet, akár 30 km/órás sebesség mellett is. Nyitott tetővel 300, csukott tetővel 350 literes a csomagtér. Nem szűkölködik technikai finomságokban sem a hatos. A Head Up Displaynek köszönhetően a szélvédőn jelennek meg a legfontosabb információk, így egy pillanatra sem szükséges a vezetőnek az útról lenéznie a műszerfalra. A sokat kritizált iDrive rendszer már hangvezérléssel is működik és akár felolvassa nekünk az sms üzenetünket vagy a kapott e-mail tartalmát is.

Szintén a szalonon debütált az 535d típusjelzésű háromliteres dízelmotor. A kétlépcsős feltöltésnek köszönhetően 272 lóerős teljesítményre és 560 newtonméteres nyomatékra képes a forradalminak számító turbódízel.