Gumiteszt: Dunlop SP Sport Maxx 1

Gumiteszt: Dunlop SP Sport Maxx

A méltán népszerű SP Sport 9000-es gumiját váltja le a Dunlop az új SP Sport Maxx-szel. Ahogy a név is sugallja, ez az abroncs nem az 1,2-es Opel Corsákhoz és az egy-pont-nullás Suzuki Swift-ekhez való. Ezt a gumit a nagyon erős sportkocsik, és a nem kevésbé erős, de kevésbé sportos nagy autókhoz ajánlja a Dunlop.

Bár összesen 32-féle méretkombinációban kapható a Dunlop új sportgumija, a passzoló autók sorát megkurtítja a 16 és 22 col közötti felniméret. A szélesség 205 és 305 milliméter között változik, a kisebbek elve kizárva, nagyobbak pedig nem is igen vannak. A felsorakoztatott választékkal a Dunlop a nagyteljesítményű sportkocsik és nagy autók 70 százalékát fedi le. A manapság tapasztalható használt Audi A8 importot figyelve hazánkban is szép siker jósolható a Dunlop új gumijának.

Az SP Sport Maxx a közvetlen elődnek számító SP Sport 9000-hez képest látványos fejlődésen ment keresztül. Nem látszik, de új a gumi összetétele, a legmodernebb szilika keverék alkotja a fekete anyagot. Az esőelvezető-csatornák száma és mérete is megváltozott, ami a vizes tulajdonságok módosítása miatt lett szükséges.

Szárazon könnyebb kezelhetőség, vizes úton pedig egyszerűbb teljesítmény-átvitel tapasztalható. Lancia Thesis, Audi A8, Opel Speedster, Mercedes E 200 Kompressor járt a kezeink között a száraz vizsgálatokkor. Alkalmunk nyílt az új abroncsot a régivel is összevetni, ami érezhető különbséget mutatott. Az SP Sport Maxx komfort szempontjából is jobb lett, mivel halkabban gördül.

A Multi Radius Tread eljárásnak köszönhetően kanyarban a gumi nagyobb felülete érintkezik az aszfalttal. Az új technológia szerint ugyanis a gumi sugara az oldalfal közelében 10 lépcsőben változik, a korábbi három helyett. A változás azt eredményezi, hogy kanyarodás közben könnyebben uralható a nagy teljesítményű autó. Ez akkor is igaz, ha első-, hátsó, vagy összkerék-hajtású autóval közlekedünk.