Az autó kinézte és neve is elárulja, hogy a Crosswagon a 156 Sportwagon-ra épül. Az összkerék-hajtás automatikusan osztja el a nyomatékot egy elektronikusan vezérelt Torsen differenciálművön keresztül. Így az útviszonyoknak megfelelően változik a nyomatékátvitel az első és a hátsó tengely kerekei között. Csakis dízelmotorral, a kiváló paraméterekkel rendelkező 150 lóerős 1,9-es Multijet dízellel választható a 4×4-es Alfa.
Az új technika nem teszi képessé az autót hegymászásra, de arra mindenesetre jó, hogy az Alfa Crosswagon biztosan fogja az utat. 6 centivel lett magasabb az autó a 156 Sportwagon-hoz képest, így a négykerék-hajtású Alfával magabiztosabban közlekedhetünk. Ezt az is segíti, hogy az autó alján a sérülékeny részeket komoly terepjáró módjára burkolták.
A jövőben az Alfa nemcsak szabadidőautó-szerű autóiban alkalmaz összkerék-hajtást. Később lesznek a mostani GTA változatoknál is erősebb verziók, amikhez szintén jár a 4×4-es hajtás.