Dr. Anisits Ferenccel egyszer alkalmunk nyílt találkozni a Frankfurti Autókiállíátson. A BMW dízelek fejlesztését korábban vezető mérnök akkor azt mondta, hogy az öngyulladásos motorban még rengeteg tartalék van. Ebben is igaza volt, mivel a BMW még az idén bemutatja az 535d-t, amely 272 lóerős lesz.

Nevével ellentétben az új motor az ismert háromliteres blokkon alapul, maximális nyomatéka 560 Nm. Ez épp annyi, mint a Mercedes E 400 CDI V8-as motorjáé. A nyomaték és teljesítményadatok értékével könnyebben tisztában leszünk, ha mondjuk kettővel elosztjuk hárommal őket: képzeljünk el egy ezres turbódízelt 91 lóerővel és 187 Nm-rel.

Két egymás mögé szerelt turbófeltöltő erősíti a hathengeres BMW dízelt. A lépcsőzetes feltöltésnek (Stufenaufladung) fordítható elv alapján az első turbó elősűríti a levegőt, amely a második turbóhoz már sűrített állapotban jut el. A két egymás mögötti feltöltő használatával 2,85 báros maximális töltőnyomást ad meg a gyár.

Az újfajta feltöltés előnye, hogy turbólyuktól a nagyon magas csúcsértékek ellenére sem kell tartani, már 1200-as fordulaton 500 Nm-t ad le a motor.

6,6 másodperc alatt gyorsul nulláról százra az 535d, végsebessége korlátozott a megszokott 250 km/órában. A váltó az ismert hatsebességes automata a ZF-től., kézi váltó nem lesz.

A rendszert a tavalyi és az idei Dakaron a turbódízel BMW X5 versenyautókban tesztelte a BMW. A rendkívül erős új dízel a várakozások szerint 2004. őszén mutatkozik majd be. A most kapható háromezres BMW dízel 218 lóerős.