Elsősorban design vonalon érte a legtöbb kritika az autót. Sokaknak nem tetszett az egyszerű benyomást keltő csomagtartó-toldat, és elegen szólaltak fel az első lámpák túlzott extravaganciája ellen. Az autó formájáért, és a többi új BMW külalakjáért felelős Chris Bangle azóta más pozícióba került, felfele buktatásával sikerült elérni, hogy a jövőben nem ő legyen a BMW design kitalálója.

Egy modellfrissítés keretén belül módosítanak a hetes BMW-n kritizált dolgokon. Keskenyebb és a forma többi részébe harmonikusan illeszkedő fényszórók kerülnek az autó orrára, melyek közé szélesebb, de kevésbé markáns hűtőmaszk kerül. A csomagtartó fedél átalakítása lesz a nehezebb falat, de ezen is igyekeznek változtatni a tervezők.

Bent is ráfér az autóra a javítás, mivel az i-Drive nem okozott osztatlan sikert. A rendszer bonyolultságával az autót vásárló idősebb generáció körében meglehetősen népszerűtlen. Természetesen az i-Drive-ot nem kell hagyományos gombokkal felváltani, de a BMW törekszik a menürengeteg egyszerűsítésére.

A motorpark és a futómű nagyon jól szerepelt az autóban, a benzinmotorok terén mégis enyhe frissítés várható. A 4,4 literes V8-as vas 4,8-re bővül, a V12-es 6,0 literesnél pedig némi lóerősödés várható.