Alig néhány hónappal a Peugeot 407 limuzin megjelenését követően most már hivatalosan is köreinkben üdvözölhetjük a 407 SW-t. Aki jártas a Peugeot névadási struktúrájában, rögtön kitalálja, hogy ez az autó bizony egy kombi. A 307 SW és a 206 SW után ez a harmadik ilyen autó.

Néhány évvel ezelőtt, még a Peugeot-nál is egyszerűen Break-nek hívták volna ezt a típust, de idők közben a marketing osztály kitalálta, hogy ma már egy kombi nem a zöldségszállító nagy csomagtartóst típust jelöli, hanem sokkal inkább egy több funkciós, családi jármű megfelelője.

Éppen ilyen a 407 SW is. Nem különösebben nagy a csomagtartó, a VDA kocka-szabvány szerint 448 literes, de a Peugeot szerint 489 liternyi vizet tölthetünk bele. Különösebb meglepetést nem okoz az átrendezhetőség sem. Hátul háromszemélyes üléspadot találunk, 1/3-2/3 döntési lehetőséggel.

A jobb oldali első ülés támlája természetesen vízszintesbe hajtható, így a hosszú tárgyak szállítása nem gond. A pakolhatóságnál előny, hogy a csomagtérajtó üvegrésze külön is kinyitható.

A Peugeot 407 SW 9 centivel hosszabb a limuzinnál, ami teljes egészében a hátsó fertály átépítéséből származik. A magasság is közel 5 centit nőtt, mivel az autó szériában kap tetősínt. Még egy különbség megfigyelhető a tetőn: ez pedig az óriási panoráma ablak. Csakúgy, mint a 307 SW-nél, az üvegtető az első és hátsó utasoknak is elég fényt és kilátást engedélyez.

A motorkínálat a 407 limuzinéval megegyezik. A leggyengébb benzinmotor 1,8 literes 116 lóerővel, a legerősebb 3,0 literes és 211 lóerős. Dízelmotorból kettő van, 109 és 136 lóerővel, 1,6 és 2,0 literes lökettérfogattal.