Egy újabb szenzációs koncepcióautóval rukkol elő az egyedi ötleteiről és megoldásairól híres svájci Rinspeed. A Genfi Autószalonon mutatja be tizedik koncepcióját, Rinspeed Splash néven.

Első ránézésre senki sem gondolná, hogy a Splash nem csak sportautó, de egy kétéltű, sőt egy szárnyashajó is egyben. A mindössze 825 kilós szénszálas műanyag karosszériás tanulmány szárazföldön 200 km/órával repeszthet és mindössze 5,9 másodperc kell a százas sprint leküzdéséhez.

Ez persze önmagában még nem tenné egyedivé az autót. A 80 km/órás sebesség a víz felszínén viszont már olyan tulajdonság, amit James Bond, vagy Michael Knight is megirigyelne.

A transzformációs művelet az eddigiekben lökhárítóként szolgáló műanyag panel felhajtásával kezdődik, ami mögül kibukkan a motorcsónakokhoz hasonló Z-hajtómű. A hajtómű teljes merülése 1,1 méter.

Miután vízre ért a jármű a kormánykerék már a hajtómű mozgatására szolgál. Így hagyományos kétéltűként akár 50 km/órás sebességgel is haladhat a Splash, ami már alkalmas vízisí vontatására is.

Az igazi tudomány viszont akkor kezdődik, amikor szintén gombnyomásra, lenyílnak az első és hátsó szárnyak. Az első, V-alakú szárnyak összehajtogatva a kocsi oldalán pihentek eddig, míg a hátsó hordszárny a spoiler 180 fokos lehajtásával keletkezik.

A sebesség növelésével folyamatosan csökken a merülés, míg 30 km/órás sebességnél a Splash már 60 centiméteres magasságban a szárnyain “ül”. Szárnyashajóként funkcionálva maximum 80 km/órás sebességgel elérésére képes a Rinspeed Splash.

A hajóépítés fortélyait is bevetették a Splash építésében, így több üregből áll a karosszéria, valamint fenékszivattyú is rendelkezésre áll, ha netán víz jutna a “hajótestbe”.

A hajtásról a Polaris motoros szánokban is alkalmazott kéthengeres, négyütemű motor gondoskodik. A turbóval szerelt, 750 köbcentis motor – a szánoktól eltérően – gázzal működik, a környezetvédelem jegyében.

Maximális teljesítménye 140 lóerő 7000-es fordulatnál, 150 newtonméteres forgatónyomatékát pedig 3500-nál adja le. A szinte kénmentes üzemanyagként szolgáló gáz legnagyobbrészt metánból áll.

Az autó nem nélkülözheti a legmodernebb szériaautókban alkalmazott vívmányokat sem, így többek között kettős xenon első- és LED hátsó lámpákkal is felvértezték a Splasht. Neves tuningcégek is képviseltetik magukat az autóban – a futóművet a KW, a kipufogórendszert a Remus készítette.
A képekre kattintva animáció látható az autó atalakulásáról.