Külsőleg jelentős növekedésen ment keresztül az A6. 4,92 méteres hosszával 13 centiméterrel hosszabb elődjénél, szélességben öt centit, magasságban egyet nőtt. 83 milliméterrel növekedett a tengelytáv.

Már több tanulmányon, illetve a szériában a W12-es A8-ason látható nagy, trapéz alakú hűtőrácsot kapta az új A6 is. Belülről szintén az A8-asra hasonlít a látkép, a kormány valamint a középkonzol tekintetében mindenképpen.

A megnövekedett tengelytáv jóval nagyobb lábteret enged a vezetőnek és az utasoknak egyaránt, valamint a 546 literes csomagtartó is elegendő helyet hagy a csomagoknak. 2005-től légrugózással rendelhető majd az A6 az acélrugók helyett.

A motorpalettán 3 benzines és 2 dízel szerepel. Alapmotorként a V6-os, 2,4 literes motorral gurul ki az A6 gyárból, ami számokban 177 lőerőt és 230 newtonméteres forgatónyomatékot jelent. Nagyobb benzinesként a 3,2 literes közvetlen befecskendésű V6-os FSI motor, valamint a V8-as, 4,2-es választható. Az FSI motor 225 lóerős, 330 newtonméter kíséretében, míg a nyolc hengeres 335 lóerős, 450 newtonméteres nyomatékkal.

330 newtonméter a kétliteres 140 lóerős TDI motor nyomatéka. Nagyobbik dízelként a V6-os három literes motor 450 newtonmétert és 225 lóerőt teljesít.

A hatfokozatú kézi és triptronic váltó mellett a fokozatmentes váltónál most először hét fokozat között választhat a vezető. Az összkerék-hajtás a 4,2 literes benzineshez, valamint 3.0 TDI-hez széria, a 3,2 FSI-hez pedig extraként rendelhető.

Az alapmodell ára Németországban nem változott az elődhöz képest, valamivel több mint 8,5 millió forintnak megfelelő euróba kerül. A kombiváltozat egy évvel később jelenik meg.