Irányt vált az ötös Golfnál a kombi-vonal. A szokásos Variant helyett a Golf V kombi a Plus nevet kapja, mivel az autó több, mint egy hagyományos kombi. Hivatalos forrásból még nem erősítették meg, de úgy tudjuk, hogy a Golf V Plus-t az ötajtós Golf és a Touran közé pozícionálják. Az autó valamivel magasabb lesz, mint a sima Golf, de a Touran-nál mindenképpen alacsonyabb. Így már-már egyterű kinézetű lesz az új autó.

A Golf V csomagtere ugyan nőtt az elődhöz képest, de a 350 literes érték még mindig nem óriási űrtartalom. A Golf Plus nagyobb csomagteret kap, nagyjából 450 literest, de itt sem a hatalmas bendő játssza a főszerepet. Sokkalta fontosabb a könnyű rakodhatóság, a szép külső, és a variálhatóság.

A fiatalabb generációt veszi célba a Volkswagen a Golf Freestyle-lal. Ez az autó összkerék-hajtású és emelet hasmagasságú. Enyhe terepjárós beütése ellenére terepen nem ajánlott használni az autót, mivel a Haldex-kuplungos hajtáslánc csak szükség esetén hajtja mind a négy kereket.

2006-ban érkezik meg a Golf kabrió, ami a mai divatnak megfelelően egyszerre két lesz kupé és kabrió. Ez a nyitható keménytető érdeme, amit az Oasys-szal közösen készít a Volkswagen.