Kertelés nélkül állíthatjuk, a különleges képességekkel rendelkező Fiat Multiplát a többség csúnyának tartja, ezért nem is hajlandó közelebbi ismeretséget kötni vele. Pedig az elmélyült viszony rávilágíthat az autó jó tulajdonságaira: a hat személyes utastér tágasságára, a komfort magas fokára és a nagyszerű variálhatóságra. Ráadásul az autó belül már nem is csúf, inkább játékosan egyszerű.

A Fiat úgy döntött, hogy feladja a Multipla egyéniségét, és a kétszintes orr-részt hagyományos egyszintessé alakítja. Ezzel ugyan a Multipla elveszti fő azonosító jegyét, de az olaszok ettől azt remélik, hogy a korábbinál jóval többen mernek ismeretséget kötni az alsó középkategóriás egyterűvel.

Lényegében az autó nem változik, a 9 centis növekedés is csak az új első és hátsó lökhárítók miatt történik. Az autó még így is csak 409 centi hosszú, tehát jó 20-30 centivel rövidebb a kategória többi képviselőjénél, az Opel Zafiránál vagy a Renault Scénic-nél.

390-ről 430 literre nő a csomagtartó befogadóképessége, ami a belső átalakításoknak köszönhető. Az utastér koncepcióján nem változtatnak, így kétszer három sorban összesen hatan utazhatnak együtt. A motorkínálatba vélhetően felkerül a Fiat új 1,9 literes dízelmotorja, 140 lóerővel. Az új Multipla árusítása az év második felében indul.