Új az átlátszó burás első fényszóró, a LED-es hátsó lámpa, a hűtőrács, valamint a króm elemeket tartalmazó lökhárító is. Ettől tekintve a Mini Cabrio ránézésre a zárttetős változattal azonos összképet mutat, de természetesen csak csukott állapotban.

Az új vászontető gombnyomásra automatikusan tűnik el a csomagtérben, mindössze 15 másodperc alatt.
Első állapotában a tető 40 centiméterrel csúszik hátrébb, amivel így tetőablakként funkcionál. Ezt az állapotot 120 km/órás sebesség alatt szabad előidézni.

Nyitott állapotban 120 literes, csukott tetővel pedig 165 literes a csomagtartó. Amennyiben ez nem lenne elegendő, akkor zárt tető mellett lehajtható a hátsó üléstámla, amivel 605 literesre bővíthető a csomagtér.

Az ígéretek szerint a kabrió változat is megőrzi a pozitív Mini tulajdonságokat, mint amilyenek a gokart-szerű közvetlen kormányzás vagy az alacsony súlypont. Boruláskor a megerősített A-oszlop, valamint a hátsó fejtámlák mögötti teherviselő keret védi az utasokat.

A motortérben a One a 90 lóerős, a Cooper a megszokott 115 lóerős 1,6 literes motort kapja. A 163 lóerős Cooper S motorja később jelenik meg a kabrióban, dízelmotor azonban nem várható.

175 km/órás végsebességre képes a Mini One Cabrio, míg a Mini Cooper Cabrio 193-al is képes hasítani. A gyengébbik változat 11,8 míg az erősebbik 9,8 másodperc alatt éri el a 100 km/órás sebességet.

A Mini Cabrio előreláthatólag 650-800 ezer forintnak megfelelő euróval lesz drágább a zárt tetős változatnál.

Összesen tízféle színben lesz kapható a kabrió, melyből egy narancs és egy kék árnyalat teljesen új. A Mini One teteje kizárólag fekete, míg a Coopernél kék és zöld színű vászon is választható.