Három hét múlva nyílik majd a Genfi Autószalon, ahol a nagyközönség megtekintheti a jövő Fiat 500-asát, amit ott Trepiúno-nak fognak nevezni. Ez az elnevezés az autó 3+1 üléses elrendezésére utal. A gyártó ugyanis nem rejti véka alá, hogy az autóban legfeljebb 3 felnőtt és egy gyermek utazhat.

Az autó a Pandára épül, de rövidebb nála. 3,3 méteres hosszával 24 centivel rövidebb testvérénél, de több mint 30 centivel hosszabb az eredeti 500-asnál. A két autó tengelytávja megegyezik, 2,3 méter. Motorizáltságában is a Pandára üt a Trepiúno, 1,1 és 1,2 literes benzin és 1,3 literes turbódízel motorral készülhet majd.

Előreláthatólag a gyártó többet nem fogja használni a Cinquecento (500) nevet, helyette a sorozatgyártású modellnél az Abita név a valószínű. Megjelenésében az autó felveszi a versenyt a korábbi 500-assal, úgy, hogy átvették annak barátságos formáját. Megtartották az 500-asok egyik legnagyobb aduját, a nyitható tetőt is, ám a bőr helyett, most “üveg” fedi a tetőt.

Az autó életérzést képvisel majd, és nem első autónak szánják a Fiatnál. A könnyűfém felni is jelzi, hogy nem olcsó kisautót akarnak gyártani, hanem egy exkluzív megjelenésű luxusminit.

Nem az Abita lesz a Fiat konszern legkisebb autója, mert 2007-re tervezi a gyár a még kisebb Piccolissima bemutatóját.

1957-ben jelent meg először Olaszországban az 500-as Fiat, amely a Topolinót váltotta le. Az orrmotoros, szintén 500-as kódú Topolinót egy farmotoros modellel váltották le, amely már nevében is 500-as lett.

Kezdetben 13 lóerős, 473 köbcentis motorral szerelték az autót, ez az erőforrás sokáig maradt gyártásban, még az első Pandát is gyártották vele. 1972-ben jelent meg a Fiat 126, amely azonban nem volt képes rá, hogy egyből leváltsa a kedvencet, így az még 3 évig gyártásban maradt.

A Fiat 500-as méreteiben valódi miniautó volt, hossza rövidebb mint 3 méter, szélessége és magassága pedig 1,3 méter. Eredetileg kétülésesként és hátul zsanérozott ajtókkal gyártották, később, ahogy nálunk is forgalmazták, normál ajtókkal és “négy” üléssel készült. Az autó sikerét mi sem jelzi jobban, mint hogy több mint 3,4 millió darab készült belőle.