Senkit ne tévesszen meg az autó neve, az autó nem egy átalakított XKR, hanem egy kabrió XK8-as ruhájába bújtatott versenyautó. A tanulmányautó elkészítésében a nagy szerepet vállat a Rocketsports Racing is. Ez a csapat az észak-amerikai Trans-Am versenysorozatban Jaguar versenyautókkal indul. 2003-ban övék lett az egyéni első és második hely mellett a csapatbajnoki trófea is.

A versenyautóból származó, 4,5 literes szívómotor hengerűrtartalmát 5 literesre növelték. Csakúgy, mint a gyárilag erősebb XKR modell esetében, ezúttal is egy kompresszor beépítésével fokozták a teljesítményt. Az Eaton-kompresszor és a hozzá tervezett töltőlevegő-hűtő jócskán megnövelte a motorba jutó levegő mennyiségét.

550 lóerős lett a V8-as motor, de figyelemreméltó a 745 newtonméteres maximális forgatónyomaték is. Az autó meneteteljesítménye most már jobban illik egy szupersportkocsihoz, mint egy luxus túra-autóhoz.

3,9 másodperc alatt érné el a kilométeróra a százas jelzést, ha lenne, az ugyanis nincs az autóban. A Jaguar XK-RS maximális sebessége 320 km/h körül alakul.

Elöl 330, hátul 305 milliméteres Brembo féktárcsák gondoskodnak a lassulásról illetve a megállásról. Ezek 20 colos, polírozott felnik mögött bújnak meg, amelyeken elöl 285/20-as, hátul 325/20-as gumik vannak.

Eredetileg hatsebességes automata váltóval készül az XK sorozat, helyette azonban ötsebességes kézi váltót szerelt az autóba a Rocketsports Racing. Az élvezetesebb vezetés mellett, az autó súlyelosztása is javult váltócsere során. Immár ideális 50-50 százalékban jut a tömeg az első és a hátsó tengelyre, ami javított az autó stabilitásán.

Nem csak a motornak köszönhető azonban az autó remek menetteljesítménye, hanem a súlycsökkentésnek is. Az autó elkészítésekor a cél az, volt, hogy egy utcai használatra is alkalmas GT autót alkossanak. Ennek megfelelően rengeteg felesleges dologtól megszabadultak.

Az autó műszerezettsége minimálisra csökkent, egy-két visszajelző maradt meg csupán, de távozott a klíma is. Helyükre és a legtöbb műanyag elem helyére jóval könnyebb kevlár betét került.

Nem csak a belbecsre, a külcsínre is odafigyeltek az átalakításkor a szakemberek. A spoilergarnítúra elsősorban aerodinamikai szerepet tölt be, de nem akartak túlzásba esni, így csak visszafogottan tevékenykedtek. A masszív sárvédő- és küszöbszélesítések és a diffúzor láttán le sem tagadhatná az autó versenysportos elődjét.

Sajnos az autó azonban bekerül majd valamilyen raktárba, sorozatgyártású modell nem lesz belőle. Aki mégis ilyenre vágyik, forduljon szerintünk az Arden tuningcéghez, ők már korábban bemutattak egy hasonló modellt.