Marcus Grönholm idejében magára talált és négy szakaszt meg is nyert a nyolcból. A sötétedés után zajló utolsó gyorsaságit azonban lámpa nélkül tette meg, de ezzel a hátránnyal is második helyen végzett. A tegnapi győztes Martin viszont elvesztette vezető pozícióját három szakasszal a vége előtt. Kőnek ütközött, ami felfüggesztés és első difi cserét igényelt. Ez pedig a nyolcadik helyet jelentette az észtek büszkeségének.

Ezt kihasználva Loeb került az élre, aki minden technikai probléma nélkül autózta végig a napot. Sainznak azonban izgalmas pillanatai adódtak, amikor utolérte a szakaszon időző Hirvonent. A Citroën radiátora megtelt hóval, a motor gyengécskén teljesített, estére a harmadik helyről az ötödikre csúszott.

A Peugeot csapat a nap végén elbúcsúzhatott második autójától, ill. Loix-tól, aki reggel még elütött egy fát, aztán pedig a motor adta fel végleg.

Solberg Subarujában az ALS gyengélkedett, később egy kicsúszás után a nézők tették vissza az útra. Ezzel együtt a harmadik helyről folytathatja a végső küzdelmet, csaknem 50 másodperccel lemaradva Loeb-től.

A Mitsubishi ezúttal sem könyvelhet el újabb sikereket, miután a tegnap kiesett Panizzit ma Solberg is követte, hajtás problémái miatt. Lesz mit javítani tehát a csapatnak a következő mexikói versenyre.

Célba ért viszont a Benik-Doromby páros, akik ma már sokkal jobban élvezték a versenyt. Nem véletlen, hiszen három alkalommal már az első húszba is befértek. Sokat javított a hangulaton, na meg a tempón a nagy hó, amibe olykor-olykor meg is lehetett támaszkodni. Az előző napi bizonytalanságok is megszűntek, Balázs fenntartás nélkül bízott Zoliban, bár az itinerben felírtakhoz képest jó néhány kanyart két sebességi fokozattal feljebb is elvállaltak.

Ám, hogy ne legyen teljesen zavartalan a nap, a tankoló zónában az elrepedt kipufogó felhevítette az ott lévő műanyag alkatrészeket, majd az autó eleje hirtelen lángra kapott. Az ott rejtőző vezetékek pedig meglehetősen nagy veszélybe kerültek. Hamar ki is tessékelték őket a tűzveszélyes területről, de szerencsére időben sikerült eloltani a lángokat. Az ALS hibája miatt az autó 70%-os teljesítménnyel futott be a 28. helyre.

Holnapra a jelek szerint még komolyabb hó várható, Benikék pedig úgy gondolják ez csak a javukra válhat. Amennyiben Loeb a maihoz hasonló sikeres napot zár, ő lesz az első nem skandináv győztese a Svéd-ralinak.


1. 3 Loeb-Elena Citroen Xsara A8 2h34’22″700 115.9 km/h
2. 5 Gronholm-Rautia Peugeot 307 A8 2h35’03″300 + 00’40″60
3. 1 P.Solberg-Mills Subaru Impreza A8 2h35’50″800 + 01’28″10
4. 8 Tuohino-Aho Ford Focus A8 2h36’18″400 + 01’55″70
5. 4 Sainz-Marti Citroen Xsara A8 2h36’19″200 + 01’56″50
6. 12 H.Solberg-Menke Peugeot 206 A8 2h37’49″500 + 03’26″80

28. 75 Benik-Doromby Ford Focus A8 2h53’47″300 + 19’24″60