Ismét magyar a VB-n! Benik Balázs és újdonsült navigátora, Doromby Zoltán nehéz fába vágta a fejszéjét, amikor a Svéd-ralit választotta idei első versenyének. Persze, abban igaza van Balázsnak, ha ezt teljesítik, a későbbiekben otthon már nem lesz gond.
Már a verseny előtti teszten sikerült az összerázódás, Balázs és Zoli is elégedett volt.
Természetesen már a célba érés is szép eredmény volna a csapatnak, így a pénteken megszerzett 38. hely cseppet sem tántorítja el őket a további küzdelemtől.

A Svéd-rali szépségét és sajátosságát csak az időjárás tudja elrontani. A tréninget még igazi hóban teljesíthették a versenyzők, de bizony a verseny idejére igen csak olvadozni kezdett. Nem is csoda, hiszen +5 fokban, ráadásul esőben nem is várhattunk mást. Az első napon azonban még akadt némi “hóhányás”, főleg a híres 52,57 kilométeres szakaszon, bár a hó alatt inkább a jég volt a jellemző. Melyik lehet a legjobb gumi ilyen körülmények között? A hóra választott felület hamar ledarálódhat a sűrűn előbukkanó murván. Tehát a lecke fel lett adva! Azért a hangulat a megszokott volt, már korán reggel előkerültek a sörös dobozok, többen a gyorsasági közvetlen közelében sütögették a pecsenyéjüket harmonika szó mellett.

A nyitó öt szakasz után Martin áll az élen, nem indokolatlan tehát a Ford csapat terve, miszerint az évvégén Martinnak kellene majd a dobogó felső fokára állni.
A csütörtök este Makkinen Grönholmra adta a voksát és nem volt ezzel egyedül, de a kormány szervo meghibásodása miatt a háromszoros győztes csak a hatodik helyet csípte meg.

A Citroën csapat ismét belehúzott, Loeb a nap közepétől már a második legjobb volt, egy szerencsésen végződő pörgés után maga mögé utasítva a jól startoló Sainzot és Petter Solberget akinek népes családja is felvonult, hiszen testvére Hennig és apósa Walfridson is rajthoz állt.

“A hosszú gyorsaságin vesztettem egy kis időt, nem voltam túl boldog az időeredményem láttán, azzal együtt, hogy egy 30 kilométernyi részen 140 km/h volt az átlagsebességünk”

A Mitsubishik közül Panizzi már a negyedik szakasz után kiállt, miután sorra veszítette el a sebességi fokozatokat. Bár csapattársa Kristian Solberg is hasonló problémákkal küzdött, de ő még tartja a frontot.

Szombaton 152,4 versenykilométer várja a 60 párost.

Az állás 5 szakasz után:

1.Märtin-Park (Ford Focus WRC) 1:11:25.9,
2.Loeb-Elena (Citroen Xsara WRC) +23.3 mp
3.Solberg-Mills (Subaru Impreza WRC) +26.9 mp
4.Sainz-Marti (Citroen Xsara WRC) +44.1 mp
5.Tuohino-Aho (Ford Focus WRC) +55.4 mp
6.Grönholm-T. Räutiäinen (Peugeot 307 WRC) +58.7 mp
7.Hirvonen-Lehtinen (Subaru Impreza WRC) +1:16.2 p
8.Duval-Prevot (Ford Focus WRC) +1:27.6 p h
9.Carlsson-Andersson (Peugeot 206 WRC) + 1:38.1 p
10.Loix-Smeets (Peuegot 307 WRC) + 1:41.3 p

…38. Benik Balázs-Doromby Zoltán (Ford Focus WRC) +10:32.0 p