A Lexus IS 430 olyasmit kínálna, amit a hátsókerekes német konkurensek nem: nyolchengeres motort és kézi váltót. A BMW M3 és a Mercedes C 32 AMG csak hathengeres, az Audi S4 V8-as ugyan, de összkerék-hajtású. Nagy kár, hogy az IS 430 egyedi darab, nem sorozatgyártású.

Az autóban a GS 430 hajtáslánca van, hatfokozatú, Getrag gyártmányú kézi váltóval. Elektronikusan vezérelt lengéscsillapítást kapott az Amerikában összehozott fenevad, a rendszer 16 karakterisztika közül választja ki a legjobbnak ítéltet. Az első futómű maradt az autó alapját adó IS 300 limuziné, a hátsó viszont a nagyobb GS-szériából érkezik.

A motorcsere és az automata váltó kézire cserélése nem volt egyszerű feladat. A Toyota eredetileg sem a motorhoz nem tervezte manuális váltó használatát, sem pedig az IS sorozatba V8-as motor beépítését. A soros hathengeresre tervezett motortérben elfér a V8-as gép, de többek között a kipufogó, a váltó és a motorfelfüggesztés, továbbá a szívórendszer szorult cserére.

Önzáró a hátsó differenciálmű, amely a sportos autózáshoz elengedhetetlen. A féktárcsák átmérője elöl 355 milliméter, hátul 345. A kerekek 18×9 colosak. 340 lóerő körül teljesít a motor, a nyomatékáról sem adott meg pontos adatot a gyár, csak annyit, hogy 408 Nm felett van.

Minőségi Mark Levinson hifi szól az egyedi autóban. A rendszer összteljesítménye 720 watt, összesen 20 hangszóró szól. A karosszéria ék alakját a piros fekete fényezés emeli ki.

Az amerikaiak mellett a Toyota Team Europe is gyártott egy brutális Lexus IS modellt, amely kompresszorral 404 lóerőt és 610 Nm nyomatékot ad le.