Új utakon jár a Seat. A sportosként megfogalmazott márka egy egyterűben mutatja be mindazt, ami ma egy Seatban rejlik. A Volkswagen csoporton belül a spanyol márkának a sportos érzést kell közvetítenie, az összes kategóriában.

Az Altea a Volkswagen Touran Seat-megfelelője, de teljesen más tálalásban. A forma felelőse Walter de’Silva, akinek ez az első teljesen új munkája a Seatnál. Az autó 10 centivel rövidebb a VW rokonnál, a részletek is jóval sportosabbak, ettől a két autó szöges ellentéte egymásnak. A Touran egy praktikus, szögletes busz, míg az Altea egy jóval sportosabb, sugárzó egyéniség.

A motorkínálat is jelképezi az autó sportosságát. Már a forgalmazás kezdetétől elérhető az autó “nagy motorokkal”, amelyek között a 150 lóerős, kétliteres FSI benzin-, és a 140 lóerős kétliteres dízelmotor említhető. Ezekhez hatfokozatú manuális váltó jár, de a dízel felárért DSG váltó is rendelhető. Kisebb motorok is vannak, 1,6-os benzines 102 lóerővel és 1,9-es dízel 105 lóerővel, ötfokozatú kézi váltóval.

Persze a sportosság mellett a hagyományos egyterű-vénája is erős az autónak. Nem óriási, 400 literes a csomagtartó, de az utastér variálhatósága segíti a könnyebb elhelyezkedést.

Március elején, a Genfi Autószalonon tartják az autó hivatalos premierjét, majd az azt követő hetekben kezdődnek meg a menetpróbák. Jelenleg úgy tűnik, hogy az Altea hazai forgalmazása még idén nyáron megkezdődhet.