Kívülről az átdolgozott első lökhárító, és az alacsonyabban elhelyezett légbeömlő dinamikusabb képet mutat a korábbiaknál. Ezt a célt szolgálja a kiszélesedett hűtőmaszk is. Mintázat nélküliek lettek az első fényszórók, korábban a feláras xenon fényszóró volt csak ilyen. 12 milliméterrel 1507-re nőtt a nyomtáv, és alaphelyzetben 16 colos felniken gurul ki az autó a gyárból. A Classic és Elegance felszereltséggel extra oldalküszöbök járnak, ami tovább erősíti a sportos jelleget. Új technológiával fényezik az új C-osztályt, így állítólag jóval nagyobb ellenállást mutat a karosszéria karcok ellen.

A dinamikus külső alatt is történtek változások. Többek között direktebbre hangolták a kormányzást, és a futómű is átesett némi átalakításon. Ez mind-mind azért történt, hogy a C-osztályt élvezetesebben lehessen vezetni.

Számtalan változást vittek véghez a motortérben is. A C 220 CDI motor teljesíti az Euro IV-es normát és plusz 7 lóerővel izmosodott. 2004 nyarától csatlakozik a motorpalettához a korábban csak a Sport Coupéban fellelhető C230 Kompressor. A négyhengeres kompresszoros motor 8,1 másodperc alatt gyorsítja a C-osztályt 100 km/órára. Minden szempontból sportosabb az új V8-as C55 AMG, 367 lóerővel és 5,2 másodperces gyorsulással.

Belül történt talán a leglátványosabb változás: az új műszerfal és a középkonzol rögtön szemet szúr. Új külsőt kapott az automatikus légkondicionáló, ami mostantól minden C-osztályos Mercedesben szériafelszereltség. Extraként a kormányról vezérelhetjük az automata váltót, valamint kanyarkövető bi-xenon lámpa, valamint új audio rendszer is rendelhető.