6-os BMW találkozó

Vasárnap reggel kissé ködös időben kezdődött a Wallis Motor által kezdeményezett 6-os és 8-as BMW találkozó. Hét 6-os és két 8-as érkezett a helyszínre, mivel a szervezők zártkörű eseményt szerveztek.

A felsorakozott autókat egy néhány fős újságírókból álló csapat zsűrizte. Mindkét sorozat győztese részt vehet a januárban bemutatásra kerülő, új hatos tesztvezetésén. A többi résztvevő pedig exkluzív vendéggént kap majd helyet a bemutatón.

A 6-os kategóriában holtversenyben két győztest hirdettünk, míg a 8-asoknál egy szürke 850 CSI tulajdonosa kaphatott elismerő szavakat. Az 5,6 literes 12 hengeres, 380 lóerős CSI-be, 10 év alatt alig került 40 ezer kilométer, ezért szinte teljesen újszerű állapotban van.

Egy kis 6-os történelem…

A 6-os BMW-t 1976 márciusában mutatták be Genfi Autószalonon. A sorozat egy kényelmes, de sportos autónak lett építve, amit külseje és teljesítménye egyaránt alátámasztott. Akkori viszonylatban első osztályú úttartást biztosított a nyújtott formájú, 4755 milliméter hosszú, kétajtós kupét.

Elöl hosszában beépített soros hathengeres erőforrás gondoskodott a megfelelő dinamikáról, ami kézi, vagy automata váltón keresztül juttatta az erőt a hátsó kerekekre.

A 630 CS jelzésű leggyengébb változat 2986 köbcentiméteres, 185 lóerős motort rejtett magában, ami egy dupla Solex karburátoron keresztül kapta az üzemanyagot. Ezzel a teljesítménnyel 8,9 körül gyorsult 100 km/órára az autó és 208 km/órás végsebességre volt képes. A 3,2 literes 633 CSI már Bosch L-Jetronic befecskendezést kapott, és 200 lóerőt teljesített.

Kezdetben mindkét változatot négysebességes kézi, vagy a ZF 3 sebességes automata váltójával lehetett megvásárolni.

A 6-os zászlóshajóját az a 3,5 literes motor hajtotta, aminek blokkja megegyezett a 24 órás Le Mans-i versenyen szereplő versenyautóéval. Versenykörülmények között ez a motor 485 lóerőt teljesített, feltöltött változata pedig iszonyatos, 800 lóerőre volt képes. Sajnos utcai használatra csak 218 lóerő maradt a motorban, de rugalmasságban így is volt olyan tartománya, ahol a megelőzte, a könnyebb és erősebb Porsche 928-ast.

A 1556 kilogrammos 635 CSI 7,8 másodperc alatt érte el a 100 km/órát és 227 km/órás végsebességre volt képes.