Helyszíni beszámoló: Brit-rali 1

Helyszíni beszámoló: Brit-rali

A négy esélyesből csak hárman állhattak rajthoz, hiszen a tizenkettedik versenyig élen álló Richard Burns a futam előtt pár nappal kórházba került és az orvosok javaslatára nem is indulhatott a Wales Rally-n. Természetesen sokak fejében megfordult, hogy ez talán nem véletlen, Corrado Provera “segítő” szándékát vélték felfedezni a történtekben, mivel köztudomású, hogy nem volt köztük felhőtlen a viszony. Provera erre a versenyre már jövő évi választottját a belga Freddi Loixot nevezte.

Később aztán kiderült, hogy a probléma valóban komoly, olyannyira, hogy a jövő szezon is kérdéses lehet Burns számára. Így aztán megalapozottnak látszik az a feltevés, hogy Colin McRae aki e pillanatig úgy tűnt, befejezi pályafutását, Burns helyett lehetőséget kap majd a Subarunál.

A következő esélyes Carlos Sainz szurkolói csak a harmadik szakaszig reménykedhettek a harmadik bajnoki címben. Sainz ugyanis egyedül a mezőnyből új fejlesztésű belsőkamerát kapott, ami a pénteki első szakasz után füstöt eregetett. Nagy volt a zűrzavar a következő szakasz rajtjánál, ahol Sainz úgy döntött, nem rajtol el. Aztán kb. hét perc késéssel mégis nekiindultak, de Sainz nem tudott kellőképp koncentrálni társára így egy kanyart elvétett, ami a verseny végét jelentette számára. Ezzel már csak Petter Solberg és Sebastian Loeb maradt versenyben.

A küzdelem már csütörtökön este elkezdődött a szokásos Super Speciál szakasszal, ahol Solberg volt a leggyorsabb, Loeb a hetedik lett. Péntekeken Loeb három alkalommal győzött Solberg előtt, aki ugyan két alkalommal volt gyorsabb a franciánál, de így is 6,2 másodperc előnnyel zárta a napot. Csapattársa, az idén leköszönő Tommi Makinen az előkelő harmadik helyet szerezte meg. McRae, aki szintén pályázott erre a pozicióra 10 másodperccel maradt le.

A tavalyi világbajnok, Marcus Grönholm nem volt szerencsés, mint ahogyan ebben a szezonban már sokszor, most sem láthatta meg a céldobogót. A finn pilóta autójának bal első futóműve kiszakadt, a rendőrök pedig nem engedték ilyen feltételek mellett közúton közlekedni, így nem juthatott el a következő szervizig. A csapattársak, Rovanpera az ötödik, a Peugeot-val még csak most ismerkedő Loix a kilencedik, a Bozian “istálló” autójával induló Panizzi a hatodik helyen végzett.

A Fordosok sem lehettek elégedettek. Markko Martinnak a harmadik helyről kellett kiállnia a pénteki negyedik szakaszon, előtte Mikko Hirvonen is elhagyta a terepet, amikor a harmadik szakaszon leesett az útról. Csak Duval tartotta a frontot, akinek szintén nem volt könnyű dolga úton tartani az autót a hihetetlenül csúszós szakaszokon.

Az idei verseny az előzőekhez képest kicsit korábban zajlott, de ez sem jelentette azt, hogy száraz utakon zajlik majd a verseny, hiszen volt sár bőven.

A Skoda mindkét versenyzője sok gonddal küszködött. Gardemeister autójában 130 fokra szökött a víz hőmérséklete. A hiba orvoslása 2 perc 10 másodperces büntetésbe került, és a 19. helyre volt elég.

Szombaton folytatódott a tavalyi győztes, Solberg diadalmenete. Minden szakaszon folyamatosan növelte előnyét Loebbel szemben, aki azt az utasítást kapta a Citroën vezetésétől, hogy ne vegye fel a kesztyűt az első helyért folyó harcban, ne kockáztassa ezzel a gyártók versenyében megszerzett eddigi első helyet, mely döntést a helyi sajtó is élesen bírált.

A nap legnagyobb harcát Makinen és McRae vívta a harmadik helyért. A finn arany cipőben vezette végig a versenyt, talán ez is hozzásegítette, hogy ne vegye el tőle a dobogós helyet a helyiek kedvence. Bár akadt egy kis izgalom, amikor majdnem lekéste a 12. szakasz rajtját az óriási dugó miatt. A Peugeot-ok Panizzi kiesésével megfogyatkoztak. Rovanpera nem bocsátkozott különösebb harcba hiszen előtte is és utána is egy percnyi volt a különbség. Loix két hellyel került előrébb a tabellán. Előtte végzett fél perc különbséggel az egyetlen gyári Fordos, Duval. Nyolcadik helyre ugrott azonban a Rolf Schmidt féle Peugeot-val az osztrák Manfred Stohl.

Vasárnapra megérkezett az eső is, hogy igazi angliai hangulattal záruljon az év. Solberg ésszel nyomta a gázt a hátra lévő 74 versenykilométeren, kétszer is átengedve a győzelmet Loebnek. A belga zöld jelzést kapott a harcra, mivel Rovanpera kiesésével már biztonsággal megvolt a gyártók versenyében megszerzett első hely a Citroën számára. A döntés későn jött, Loeb az előző napi 41 másodperces lemaradást már csak 32,5-re tudta csökkenteni. Tehát az új generáció első bajnokától már lehetetlen volt elvenni a győzelmet. Ám a Subaru csapatnak nem csak Solberg okozott örömet. Makinen, kinek autója elején a “World Rally Legend” felirat ékeskedett, nem engedte ki a kezéből a harmadik helyet. Colin McRae, aki az utolsó szakaszon még kereket is cserélt két és fél perccel maradt le a dobogóról.

Solberg: “Nem tudom elhinni, ez egyszerűen csodálatos. Nem koncentráltam a világbajnokságra csak teljesítettem a szakaszokat, és most itt vagyunk és mi vagyunk a bajnokok.”

A fennmaradó gyári csapatok mindegyike egy-egy autóval ért célba. Duval az ötödik, Loix a hatodik, Auriol a 11. helyre kormányozta az autót. A legjobb privát versenyző Stohl a hetedik helyen ért célba. A Super 1600-ok versenyét Daniel Carlsson nyerte Suzukival, ám a bajnokságban Brise Tirabassi lett az első.