Felavattuk a Hungaroringet 1

Felavattuk a Hungaroringet

Az első köröket a pénteki szabadedzés alkalmával tehették meg a pilóták a Hungaroringen, ahol az új részekkel ismerkedtek. Az új szakaszokat mindenki tisztelte, a régieken azonban már ekkor is nagy tempóban folyt a felkészülés a hétvégére. Ennek sajnos meg is lett az eredménye, mivel egy Astra és egy Clio is balesetet szenvedett.

Először a Clióval versenyző Göbl Severin járt pórul, akit egy kanyarban hátulról megtoltak, így a korlátnak ütközött és fel is borult. Az utolsó szabadedzésen Bertalan Miklós (Autó Modell Sport) esett a Mansell kanyar után, amit túl nagy sebességgel közelített meg. Mindkét versenyző sérülés nélkül szállt ki az autóból, azonban egyik futamon sem tudtak elindulni a sérült autókkal.

Az első időmérők szombat reggel 8 órakor kezdődtek a Astrák számára, ahol mintegy 10 kört tehettek meg a versenyzők, annak érdekében, hogy a lehető legjobb helyre kvalifikálják magukat.

Astrások között a Minor Motorsport színeiben induló Brachna László futotta a leggyorsabb kört, így ő foglalhatta el az első pozíciót a versenyen. Másodikként a Szélesi Motorsport színeit képviselő Szélesi Mihály, míg harmadikként a J.B. Motorsport Egyesület versenyzője, Szamosvári Béla álhatott fel. A médiások közül Pantl Péter (CKM) kvalifikálta magát a legjobb helyre, aki így a tizedik helyről vághatott neki a 14 körös versenynek. Az a5 színeiben induló Vida János a 16. helyet szerezte meg, míg az Autó Motort képviselő Szabó Róbert a 18-at. Szabó még az edzésen elhagyta bal első kerekét, így nem tudott rajthoz állni.

A Cliósok között a legjobb időt Wéber Gábornak (Autó Motor) sikerült futnia, akit Gál Szabolcs (Szélesi Motorsport) és Jánosi Sándor (J.B. Motorsport) követett. A Play Station színeiben induló a Makai György a hetedik helyről, míg a RTL Klub-os Czollner Gyula a nyolcadik helyről tudott indulni az időmérő alapján.

A versenyt az Astrák kezdték negyed 1 körül. Az élről rajtoló Brachna László mindvégig meg tudta őrizni vezető pozícióját, így elsőként futhatott be. Másodikként Szamosvári Béla, harmadikként pedig Assenbrenner Tibor álhatott a dobogóra. A három hölgy versenyző közül Soós Szilvia a tizedik, Demcsák Zsuzsa a 23-ik, míg az első versenyét teljesítő Birizdó Mónika egy kicsúszás után utolsóként ért célba.

A kisebb-nagyobb adok-kapok végig jellemző volt. Az egyik leglátványosabb pörgést az újonnan induló Birizdó Mónika és Belkovics László produkálta, akik a célegyenes előtti kanyarban összeakadtak és látványos gumifüst kíséretében megpördültek. A média kupa résztvevői közül Pant Péter (CKM) futott be elsőként, őt Vida János (a5), majd Szabó Gábor (Új Dunántúli Napló) követte.

A Cliósok végeredménye már a rajt után látszott, Wéber Gábor (Autó Motor), Gál Szabolcs (Szélesi Motorsport) és Jánosi Sándor ( J.B. Motorsport) volt a sorrend. Ahhoz képest, hogy Wéber Gábor a média kategóriában indult, ismét abszolút első helyet szerzett, különösebb megerőltetés nélkül. A médiások között Czollner Gyula (RTL Klub) és Bessenyei Zoltán (Autó Modell Sport) állhatott még fel a dobogóra.

Vasárnap az Astráknál változott a rajtfelállás, az első helyről Szélesi Mihály rajtolt, a másodikról Bárkovics Zoltán, míg a harmadikról az előző napi győztes Brachna László indult. A verseny első köre után azonban Brachna újból megszerezte az első helyet, amit kis csetepaté árán meg is tartott. Assenbrenner Tibor egyszer ugyan megelőzte őt, de mivel egy kanyarban Brachna kitolta, visszaesett az ötödik helyre.

A második helyen Bárkovics Zoltán, után pedig Szamosvári Béla végzett. A médiásoknál Pantl, Szabó Gábor és Vida volt a sorrend. Demcsák Zsuzsa az időmérőn történt esése miatt nem tudott rajthoz állni, Soós Szilvia a 16-ik, Birizdó Mónika 19-ik helyen ért célba.

A Clióval versenyző Wéber Gábor az időmérőn ismét hozta az első helyet, mögüle Jánosi György és Solti Attila indulhatott.

A versenyen az első helyet még a szombatinál is könnyebben nyerte Wéber, annak ellenére, hogy Krecz Zsolt az első kanyarban csúnyán eltalálta. Wéber mögött komoly küzdelem alakult ki, amiből végül Gál Szabolcs és Solti Attila került ki győztesen. Gál Szabolcs elmondása szerint élete egyik legnehezebb versenyén van túl, mivel rengeteget küzdött a nála gyorsabbnak tűnő Jánosival. A küzdelem végeredménye mindkét versenyző számára egy figyelmeztetéssel végződött. Krecz még az első körben feladni kényszerült a versenyt, akihez a verseny végéig további négy versenyző csatlakozott.

A nagy túrából ismerős Pólya Ádám is elindult a Cliók között, akinek vasárnap nagy küzdelem árán, a 10-ik helyre sikerült bekormányozni autóját. Közben Pólya Cliójának egyik hátsó ablaka is betört egy visszapillantó tükörtől.

A következő verseny augusztus 16-17-én kerül megrendezésre, ahol a szervezők egy hegyi futamhoz hasonló versenyt bonyolítanak majd le, a Kiskunlacházi repülőtér területén.