“Egy történelmi csata megnyerésének kiindulópontja az új Punto.” – nyilatkozta a Fiat-Lancia autócsoport élén álló Gianni Coda a modellfrissítés utáni Punto bemutatásakor. A Puntótól elsősorban az olasz piacon vár nagyon sokat a Fiat, ahol évente jó 200 000 talál gazdára az autóból. A Fiat-konszern összesen 220 millió eurót (átszámítva közel 60 milliárd forintot) fektetett be az autó megújításába.

A tervek szerint a gyilkos konkurenciaharc ellenére évente 400 000 Puntóra lesz kereslet Európában. 2005-ig, a General Motors-szal közösen kifejlesztett harmadik generáció megjelenéséig, jó egymillió kelhet el az újdonságból. A Punto ezzel megismételheti elődei sikerét, amelyekből az elmúlt 10 évben ötmillió talált gazdára. Az eladásokból nagy szerep juthat az 1,3 literes Multijet turbódízelnek és a kedvező áraknak. Nyugat-Európában 10 000 euró alatti induló árról van szó, ami nagyjából egy Daewoo Kalos árszintjének felel meg. Az új Punto magyarországi listaárai csak a június 28-i bemutató nyílt hétvégén válnak nyilvánossá.