Beindult a pálya évad - Szász volt a leggyorsabb

A Hungaroring átépítése miatt igen későn, csak május végén állhattak először rajthoz a pályaversenyzők. Nagy várakozás előzte meg a 2003-as évadot, több új autó és egy új márkakupa is indult a pécsi versenyen. Két versenyt rendeztek, így külön értékelték a szombati és vasárnapi felfutásokat.

Turán Frigyes idén ismét pályaversenyeken vesz részt a tavaly rali szereplése után. Úgy tűnik, hogy nem esett ki a hegyi versenyek ritmusából, ugyanis egész hétvégén remekelt a nagy túrakocsik mezőnyében. Ő volt az egyetlen, aki túraautóval 2 percen belül tudott kerülni a 3,5 kilométeres pályán, ami 105 km/h átlagsebességet jelent. Szombaton EVO VI-os Lancerével 1:58,58-at ment az első felfutásra, amit tovább javított a második körben.

Turán gyorsabb volt a Rácz Istvánnál (Porsche) és Pólya Ádámnál, illetve Miklósnál (BMW). Pólya Miklósnak ez a H/F -2000 kategória elsőséget jelentette. Zengő Zoltán is új versenyautóval állt rajthoz, egy 251 lóerős Seat Leonnal. Ő a negyedik időt érte el szombaton.

Hernádi László (BMW M3) volt a leggyorsabb az A +2000-ben, őt Kavecz István (BMW M3) követte. Bongo a két felfutás átlagában mindössze 61 század másodpereccel maradt el az első helyezett Hernáditól. Raliból ismerős versenyzők indultak az A -2000-ben. Itt Tárnok Tamás (Renault Megane Maxi) volt a leggyorsabb, akit Faltusz Péter (Peugeot 306 Maxi) követett.

Még gyorsabb volt vasárnap az első edzésen Turán közel 600 lóerős Lancer EVO VI-osa. 1:57,74-es idejét nem nagyon tudták megközelíteni a többiek. Ez az érték egy századdal marad csak el a pályacsúcstól. Turánt a második edzésen már lehetősége se nagyon volt megszorítani a többieknek, ugyanis esett az eső. Zengő Zoltán sokat gyorsult a Leonnal, egyre jobban ráérzett az autóra, amely szinte mindenben különbözik a sokáig használt Mercedes-Benz 190-től. A második edzésen már csak hét másodperccel volt lassabb, mint Turán.

Vasárnap a versenyt ismét Turán nyerte, mindkét felfutásban 1:58-as időt ment. Mögötte ezúttal Brachna László (Porsche) lett a második és Rácz István (Porsche) a harmadik. Zengő ezúttal a hetedik helyen végzett.

Pólya Milkós ezúttal is nyerte kategóriáját a H/F-ben 320-as BMW-el. Nem változott a sorrend az A +2000-ben sem, ahol újra Hernádi, Kavecz volt a sorrend.

Nagyon összekapta magát vasárnapra Faltusz Péter. Vasárnap Tárnok Tamás lett a második a kategóriában a Renault Mégane-nal.

Igen színes mezőny gyűlt össze a kis túraautók kategóriájában. Öt kategóriában mérték össze tudásukat a pilóták. Ott volt a rajtnál a raliszurkolók kedvence, Kőváry Barna, aki egy Super 1600-as Ford Pumával áll rajthoz. Kőváry a pályafutásának utolsó versenyét teljesítő Németh “16V” Péterrel (Citroën Saxo) harcolt nagyot, végül előbbi lett az első. Spindler Tibor szerezte meg a harmadik helyet az A -1600 kategóriában szombaton.

Kőváry Barnának tetszett a kiruccanás a pályaversenyek világába, elmondta, hogy nagyon nehéz minden körben centire ugyanúgy, végig az ideális íven autózva teljesíteni a pályát. A legnagyobb közönségsikert mégsem a pontos vezetéssel aratta, hanem még pénteken, amikor a prológon végig kézifékkel kanyarodott, csak keresztben autózva.

Az A csoportban az 1400 köbcenti alattiak mezőnyében Boczka Roland hajtott a leggyorsabban az első nap. Jenei György (Peugeot 205) autózta a legjobb időt a H/F -1600-ban, őt Szigeti Attila követte.

Barta Gábor leggyorsabbként teljesítette a szombati napi felfutást az 1,4 literes 140 lóerős Opel Corsával. Nagy csatában felülmúlta Mohácsi Ákost, aki mindössze 5 századdal maradt el.

Vasárnap sem talált legyőzőre Kőváry Barna, Szelep (Németh 16V Péter) ezúttal is második lett az A 1600-ban. Spindler Tibor vasárnap ismét harmadik lett az 1,6-os Opel Corsával. Boczka Roland (A -1400) a második versenyen a második helyet érte el, megelőzte őt Wágner György.

Szigeti Attila győzött vasárnap a H/F -1600-ban, megelőzve Nagy Attilát. Folyamatosan gyorsult a hétvégén Barta Gábor (H/F -1400), aki a második felfutásban vasárnap már 2:22,75-öt ment. Müller Miklós 10 másodperccel volt lassabb Bartánál a két felfutás alapján, de a második helyet így is megszerezte.

Az N-csoportban mindkét nap Lajtai Zsolt (Ford Escort Cosworth) volt a leggyorsabb, ezzel nyerte a +2000 kategóriát is. Deák Péter mindkét nap megnyerte a -2000 kategóriát, csakúgy, mint Gáspár István a -1600-at, tehát az 1600 köbcwenti alatti autókat.

A forma autók mezőnyében kilenc autó állt rajthoz. Legnagyobb esélyesként Szász László várhatta a rajtot, ő volt az egyetlen, aki gyorsabb volt Turánnál. Szász egy Forma 3000 Reynard-al ált rajthoz. Már első felfutásra nagyon közel került a pályacsúcshoz, 1:47,51-et autózott.

Második felfutásra szeretett volna javítani, ám nem sikerült ennek ellenére mindkét felfutást magabiztosan nyerte. Mögötte a tavalyi bajnok Harkányi László lett a második, akinek autóját Lada motor mozgatja. Szász csapattársa Nissani Chanoch szerzte meg a dobogó harmadik fokát.

Vasárnap sem tudott a pályacsúcshoz közelebb kerülni Szász László, akinek így még marad feladata jövőre is. Mind az időmérőkön, mind a két felfutáson ő volt a leggyorsabb. Annak ellenére, hogy Harkányi Zsolt mindent beleadott és két perc alá szorította idejét, a versenyen ezúttal fordult a sorrend és Nissani Chanoch lett a második.