Egy-egyre állt az Ifj. Tóth János-Benik Balázs győzelmi párharc a Fehérvár rali előtt, az összetettben pedig Ifj. Angyalfi Károly(Subaru Impreza WRC) vezetett. Kiemelten fontos a bajnokság szempontjából a Fehérvár rali, hiszen ennek a versenynek a pontjai 1,5-szeresen számítanak a hazai értékelésbe. Mellesleg a 624 kilométeres verseny kétszeres szorzójú EB futam is egyben. 15 gyorsaságin kellett bizonyítani tudásukat a versenyzőket.

Dunaújvárosban rendezték ezúttal a prológot, ami több érdekességet is tartogatott. Nem csak, hogy beleszámított a versenybe az eredménye, hanem az is, hogy a belvárosban rendezték a gyorsaságit. Ezek után, még négy aszfaltos gyorsasági következett pénteken, amelyek egy részét már sötétben rendezték.

Janika kezdett a leggyorsabban, ám a negyedik szakaszon a véletlenek szerencsétlen összejátszása miatt kicsúszott. A gyorsasági előtt háromnegyed órát kellet várnia a rajtra, ami kizökkentette az összpontosításból, illetve a Peugeot gumijai is kihűltek. Ám a legfőbb galibát sajnos megint a nézősereg okozta. Az ominózus kanyarban jó páran az úton álltak, akiket nem láthatott messziről a Peugeot pilótája. Bár Janika rontott a féktávon, elkerülhető lehetett volna a kiesés ha a nézők egy fokkal fegyelmezettebben viselkednek. Sajnos négy szurkoló is megsérült az esetben, a Peugeot első futóművét pedig egy betoncsonk ütötte ki.

Ezek után nem egy WRC-s páros állt az élre, hanem a Janika mögött a második időket hozó Asi. A tavalyi N csoportos bajnok A-s Lancerje aszfalton WRC-s időket ment.

Szombaton már nem aszfalton, hanem a Fehérvár ralira leginkább jellemző murván folytatódott a verseny. Igazán élvezetes harc alakult ki Benik (Ford Focus WRC), Angyalfi és Szabó között, akikkel Aschenbrenner már nehezen tudta tartani a lépést. Szabó Gergő remek formában autózott és vette át a vezetést, amit nem is engedett ki a kezéből a verseny végéig. A gyors tempó ellenére a WRC versenyautókra nem jellemző, látványos csúsztatásokat mutatott be. Öt előbb Angyalfi Károly, majd később Benik Balázs üldözte, aki nagyon értékes pontokkal gazdagodott.

Az A8-ban Asi mögött, Turi Tamás lett a második, aki ezúttal legtöbbször lassabb volt vetélytársnál.
Azonban ez nem szegte kedvét a fiatal pilótának, ugyanis elsődleges célja ezúttal nem a győzelem, hanem a pontszerzés volt. Elégedett is lehetett eredményével, mivel a miskolci bukás után még az indulás is kétséges volt.

Bútor Robi (Citroen Saxo Kit-car) továbbra is verhetetlen, idén még egy gyorsaságin sem verték meg, sőt továbbra is képes felvenni a versenyt az N4-es autókkal. Csapattársa Herczig Norbert egész szombaton műszaki problémákkal küzdött, ám a csapat még a Saxo tengelytörését is orvosolni tudta, így az F2 második helyén ért célba.

Az N4-ben ezúttal Oroszlán László (Mitsubishi Lancer EVO VII) volt a leggyorsabb a végelszámolásnál, mögötte Schleider Ferenc (Mitsubishi Lancer) lett a második, őt pedig Spitzmüller Csaba (M. Lancer EVO VI) követte.

Végeredmény:

1. Szabó-Kerék (Skoda Octavia WRC) 1:47:19.2 ó
2. Benik-Somogyi (Ford Focus WRC) + 37.0 mp
3. ifj. Angyalfi-Kazár (Subaru Impreza WRC) + 2:08.7 p
4. Asi-Földesi (Mitsubishi Lancer Evo) + 3:52.4 p
5. Turi-Kerék (Mitsubishi Lancer Evo) + 7:06.5 p
6. Bútor-Tóth (Citroen Saxo Kit-Car) + 9:06.5 p
7. Oroszlán-Oroszlán (Mitsubishi Lancer Evo) + 11:16.5 p
8. Schleider-Horváth (Mitsubishi Lancer Evo) + 12:16.5 p
9. Spitzmüller-Harsányi (Mitsubishi Lancer Evo) + 13:43.4 p
10. Herczig-Herczig (Citroen Saxo Kit-Car) + 14:18.1 p

Az összetett versenyben immár Szabó Gergő áll az élen, azonos 45 ponttal Ifj. Angyalfi Károllyal, Benik Balázsnak pedig 42,5 pontja van. Janikát, akinek egy győzelmével 20 pontja van, Asi, Turi Tamás és Bútor Robi is megelőzi.

FOTO:Mediafoto.hu