Új szabályok bevezetésével szeretné támogatni az ifjú versenyzőket az FIA. A tervezet értelmében a márkavébé értékelésébe számító harmadik gyári autót 2004-től a fiatal generációhoz tartozó versenyzőknek kell biztosítani.

Ez például Carlos Sainz pozícióját is veszélyeztetheti, aki a Ford ralicsapatánál bevezetett költségcsökkentést követően cserélte fel a Ford Focust Citroën Xsara WRC-re.

Nem az életkortól, hanem a győzelmektől függ, hogy ki minősül ifjú tehetségnek. Akik már nyertek VB-futamot, 2004-től az új szabály életbelépésével már nem vezethetnek a márka VB összesítésébe nevezett harmadik gyári autót. Sainz mellett Gilles Panizzi, Harri Rovanperä és természetesen az egyszeres világbajnok Richard Burns is érintett lehet.

A névsorból jól látható, hogy elsősorban a tavaly egyeduralkodó Peugeot, illetve az idén nagyon sikeres Citroën gyakorlata ellen irányul az intézkedés.

Amennyiben valaki utánpótlás pilótaként győz, nem válik automatikusan “öreg motorossá”. A következő és az azutáni szezonban még nevezhető a harmadik gyári autóval a vébé pontversenybe. Ha az illető csapatot vált, már csak az első két autó egyikébe szerződtethető.

Mindez a Skodának, a Subarunak és a Hyundainak is kedvezne. Ezek a csapatok anyagi okokból nem neveznek harmadik gyári autót a pontvadászatba. A Fordnak várhatóan nem lesz kifogása a változtatások ellen.