2005-ben életbe lép az Euro 4-es kipufogógáz szabvány, ami a kipufogógáz-utánkezeléssel tartható be. A Renault kifejlesztett egy saját részecskeszűrőt, amellyel a 2.2 dCi motor teljesíti az Euro 4 szabványt. Jelenleg csak a PSA Peugeot Citroën dízelmotorjaiban elterjedt a részecskeszűrő, de ezekben a motorokban a szűrő működéséhez adalékanyag szükséges.

A Renault rendszere nem igényel adalékolást. A szabvány betartásához módosítani kellett a befecskendezést, a dugattyúkat és növelni a katalizátor, a kipufogógáz-visszavezető rendszer kapacitását.

A részecskeszűrős 2.2 dCi Vel Satisok az idei év második felében lesznek kaphatók. Az első dízelmotor, amely megfelelt az igen szigorú Euro 4 előírásoknak, az Opel 1,7 literes, 100 lóerős CDTI erőforrása. A 2005-től forgalomba helyezett új autókra vonatkozó határértékek értelmében az Euro 3-hoz viszonyítva felezni kell a részecske-kibocsátást és a nitrogén-oxidok mennyiségét. Utóbbi megvalósításához használják a kipufogógáz-visszavezetést az égéstérbe.