Új menetstabilizáló elektronika váltja föl a Renault Lagunában eddig használtat. Két német beszállító, a Bosch és a Continental Teves fejlesztette ki a berendezést. Az új ESP kimondottan az elsőkerék-hajtású kocsikra jellemző alulkormányozottság kiküszöbölését szolgálja. Neve Understeer-Control (USC, alulkormányozottság korlátozás).

Jellemzően egyetlen kerék fékezésével dolgoznak a ma elterjedt rendszerek. Ez általában elég ahhoz, hogy megakadályozza az autó kifarolását, de a beavatkozás jórészt durva és nagyon feltűnő. A Renault Megane II-ben és a negyedik generációs Espace-ban is használt ESP 2, 3, vagy mind a négy kerék fékezésére képes egyszerre.

Amennyiben a számítógép eltérést észlel a kormánnyal kijelölt irány és az autó mozgása között, az alulkormányozottság megakadályozása érdekében először elveszi a gázt. Ha ez nem elég, a kanyar belső ívén futó hátsó kereket fékezi. Ha az autó orra továbbra is kicsúszik az ívről, a két első kereket is fékezheti a második generációs ESP.

Az Opel Vectra ESP Plus rendszere volt az első a világon, amely egyszerre három kerék fékezésével stabilizálta az autót. A Renault Lagunákba bekerülő berendezés egyszerre akár mind a négy kerék fékezésével képes visszatéríteni az autót a kormánnyal kijelölt irányba – a fizikai határokon belül.