Eddig az elmúlt években stagnáló piacon az elegáns márkák a tömeggyártókkal szemben jórészt növekedni tudtak. Amennyiben nem sikerül rövid időn belül lezárni az Irak elleni háborút, könnyen megtörhet a prémiummárkák lendülete is.

A magas árú autókat előállító gyárakat eddig elkerülő visszaesés reális veszély. A nagy értékű autók piaca érzékenyen reagál a bizonytalanságra, illetve a pesszimista nyereségességi várakozásokra.

Helmut Panke, aki a rekordévet záró BMW élén áll, a legmerészebbek közé tartozik, amikor az idei évvel kapcsolatos várakozásokról beszél a nyilvánosság előtt. A legtöbb autógyár semmiféle prognózist nem hoz nyilvánosságra a háború kiszámíthatatlan vége miatt.

Nem illik beszélni róla, de a gyárak természetesen felkészülnek a legrosszabb esetre, azaz egy hosszan tartó és nem csak Irakot érintő háborús konfliktusra. Ebben az esetben az olajár várhatóan nem menne hordónként 30 dollár alá, Nyugat-Európában pedig a 14,3 millió autó helyett csak 12,8 millió új gépkocsi találna gazdára.

Ebben az esetben a német és az amerikai politikai vezetés közti nézetkülönbség tovább rontaná a német autógyártók helyzetét az Egyesült Államok piacán. Jelenleg ennek semmi nyoma. A politikánál többet nyom a latba, hogy ki milyen kedvezményekkel teszi vonzóbbá autóit.