Versenykörülmények közt először április 9-én, az Új-Zéland Ralin találkozhatunk a Ford új csodafegyverével, a Focus RS WRC 03-assal. Tavaly a Ford szélnek eresztette sztárpilótáit, aminek egyik oka az volt, hogy McRae és Sainz fizetése túl sokat tett ki a csapat költségvetésből. A menők mellőzésével felszabadult pénzösszeg is hozzáadódott az új Focus WRC fejlesztési költségéhez.

Látványosak és a Ford szerint hathatósak is lesznek a Focus RS WRC 03 külső módosításai. Gyorsabb pályákon, mint amilyen például az elkövetkező Új-Zéland Rali vagy a Finn Rali, sokat szenvedtek a pilóták a tavalyi autóval a gyengének bizonyuló aerodinamikai jellemzők miatt.

A Ford az előző Focus-szal is rekordot tudott dönteni, ugyanis az elmúlt 17 futam mindegyikén pontszerző helyen ért célba valamelyik autójuk. A cél, hogy az új Focus WRC új dimenzióba emelje a csapatot, ami lehetőség szerint az év végi összesítés első helyét jelentené.