Ne lepődjenek meg, ha közeljövőben óriásplakátokon és tévéreklámokban elsőre furcsának tűnő szavak jelennek meg. A Nissan Micra annyira eredeti, hogy saját nyelven beszél. Sportonságos (sportos+biztonságos) és vidamikus (vidám+dinamikus), miközben meglepően korgalmas (korszerű+izgalmas) is a japán kisautó.

Míg a mai trend szerint az új kisautók egyre nagyobb léptékekben növik túl elődjeiket, addig a Nissan Micra kívül kisebb, mint az 1992-ben bemutatott korábbi modell. Ennek ellenére a tervezők azt ígérik, hogy a nemcsak kisautónak hívott, hanem valóban hölgy-kedvenc kisautó belül tágasabb lett. Ezt annak köszönheti, hogy a kerekek a karosszéria sarkaiba kerültek, a tengelytáv pedig jócskán megnőtt.

Rugalmasan variálható az utastér, amit a hátsó üléssor tologatásával lehet kihasználni. Így választhatunk parányi csomagtartó és extra lábhely, vagy óriás bendő és minimalizált hátsó tér között.

Három benzin és kétféle teljesítményű 1,5-ös dízelmotorral kezdődött meg a Micra hazai értékesítése. A 65 lóerős 1,0 literes háromajtós Micra 2 390 000 forintba kerül. Automata váltó és légkondicionáló természetesen rendelhető az új Micrához, de ma még nem ennyire magától értetődő, hogy akár kulcs nélküli zárrendszerrel is felvértezhető a kisautó.