Új WRC a magyar bajnokságban 1

Új WRC a magyar bajnokságban

Korábban csak pletykáltak, immár bizonyossá vált, hogy újabb WRC-t ismerhetünk meg testközelből. Megfordult a magyar bajnokságban szinte már mindegyik, a világbajnoki futamokról ismerős WRC: Subaru Impreza, Peugeot 206, Ford Escort, illetve Focus, Toyota Corolla.

Eddig azonban Magyarországon még senki nem versenyzett a Skoda által kifejlesztett, csúcskategóriájú raliversenyautóval. A 2003-as évad nyolc futamán, illetve elképzelhető, hogy egy-két külföldi versenyen, a Borsi Gergely – Diebel András kettős áll rajthoz egy Octavia WRC-vel.

Tavaly ők lettek a bajnokok az A8-as géposztályban, egy Mitsubishi Lancer EVO VI-tal, úgy, hogy az azt megelőző évben még egy Suzukival versenyeztek. Saját bevallásuk szerint a 2003-as évadban az ötödik-hatodik hely a céljuk, amit “célba érős” versenyzéssel kívánnak elérni.

Kenneth Ericsson és Tina Thörner, a világbajnoki csapat Skoda párosa versenyzett korábban az autóval. Indultak vele a svéd, a finn és a kenyai világbajnoki futamon. 2001-ben készült az autó, de megtalálhatóak benne a 2002-es év fejlesztései is. Az autót a hazai Arthur Racing vásárolta meg, olyannyira, hogy magyar rendszámot is kap majd az autó.

Négyhengeres, kétliteres, 20 szelepes motor dolgozik az autóban, amelyet egy Garrett turbófeltöltő lélegeztet. Az erőforrás 300 lóerőre képes 5500-as fordulatszám mellett. Legnagyobb nyomatéka 600 newtonméter 3250-es főtengelyfordulatnál.

Hatsebességes szekvenciális (soros kapcsolású) sebességváltó,n illetve kéttárcsás, karbon kuplungtárcsán keresztül jut a kerekekhez a nyomaték. Az állandó négykerék-hajtású versenyautóban az első és a központi differenciálmű aktív rendszerű. A műszerfalon a turbónyomást, fordulatszámot és az adott sebességi fokozatot lehet leolvasni, a pilótának verseny közben többre nem igen van szüksége.