Italdesign Muray – Corvette olaszul 1

Italdesign Muray - Corvette olaszul

50 éves a Corvette: ez a kerek évforduló ihlette Giorgetto és Fabrizio Giugiarót a Moray koncepcióautó megalkotására. A két világhírű formatervező, az Italdesign stúdió alapítója és fia, egy sorozatgyártású Corvette műszaki alapjaira készítette el a sportautót.

A Corvette “Az amerikai muscle car par excellence” – ahogy a két Giugiaro fogalmaz. A Corvette tehát a legigazibb, hamisíthatatlan izomautó. Olyan, amilyennek egy brutális amerikai erőgépnek lennie kell.

Magyarul a Moray murénát jelent, egy színpompás ragadozó halfajta nevét. Az emelkedő és süllyedő övvonal egy úszó hal mozgására emlékeztetheti a kellő képzelőerővel megáldottakat. A vonalvezetés túlzásoktól mentes, harmóniája szinte hűvösséget sugall.

Félgömb alakú kupola borítja az utasteret. Az oldalüvegek méretüknél fogva tetőként is szolgálnak, az üvegkupola jobb és bal oldala az ajtókkal együtt nyílik. Az ajtó-szárnyakkal elhagyható volt a B-oszlop, ezért szinte kabrióban érezhetik magukat az utasok, mintha tető nélkül, a szabad levegőn autóznának.

Egy legendás Corvette-ről, méghozzá az 1963-as modellről származik a középen osztott hátsó ablak ötlete. Oldalsó visszapillantókkal a tervezők nem törték meg a hangsúlyozottan sallangmentes vonalvezetést. A zavaró tükröket diszkrét videókamerák helyettesítik. Képük a műszerfal közepéről olvasható le.

Bőrbetétek teszik barátságosabbá az utasteret. Azokat a helyeket, ahol a bent ülők hozzáérnek a belső tér elemeihez, finom bőr burkolja. A vezető előtt csak a legfontosabb műszerek maradtak, hogy teljes figyelmével a sportkocsi kiautózására koncentrálhasson. Az utas kezeli a többi műszert, aki így navigátori minőségben ülhet a vezető mellé.

Pontos adatok nem állnak rendelkezésünkre a motorról. Az Italdesign a hengerűrtartalomról és a teljesítményről annyit mond, hogy előbbi több mint 6000 köbcenti, utóbbi több mint 400 lóerő.

Jelenleg sorozatgyártású Corvette-ben az 5,7 literes Small Block a legöblösebb erőforrás. Ennél nagyobb benzinest csak a drabális Suburban terepjáróba és az Avalanche pickupba szerel a Chevrolet. A Muray motorja tehát nem egyezik meg a 405 lovas Corvette Z06-éval, amely a széria Corvette-ek csúcsán áll.