VW konszern: jó év, csökkenő nyereség 1

VW konszern: jó év, csökkenő nyereség

Magas szinten stagnáltak tavaly a Volkswagen konszern eladásai. A VW nyeresége csökkent. A konszern vezetése 2003-tól nem vár sokat, csak 2004-ben reméli a növekedés megindulását.

4,76 milliárd eurós (1169 milliárd forint) üzemi profittal zárta a Volkswagen konszern a 2002-es üzleti évet. Ez 400 millió euróval alacsonyabb az előző évinél. 11,4 százalékos visszaeséssel 2,6 milliárd euróra, 638,3 milliárd forintra csökkent az adózás utáni eredmény.

Nem változott jelentősen a kiszállított autók száma. A 2001-es rekordévben 5 080 000 autót adott el a Volkswagen, míg tavaly ez a szám 4 984 000-re csökkent. A tavalyelőtti évben 12,4 százalék volt a konszern részesedése a személyautó világpiacon, ami 2002-re visszament 12,1-re.

1,6 milliárd euróval alacsonyabb, pontosan 86,948 milliárd eurós forgalmat ért el a vállalatóriás. Ez átszámítva 21 346 milliárd forint.

Tavaly és idén igen nehéz körülmények között működnek a nyugat-európai és az észak-amerikai autópiactól függő gyárak. A gyenge dollár apasztja a nyereséget az Amerikában eladott autókon, az iraki háború veszélye bizonytalanná teszi a piacokat, ami az autóvásárlások visszafogásával jár.

Felmerült az is, hogy a német és az amerikai külpolitika nézetkülönbségei Irak ügyében, negatívan befolyásolhatják a német autógyárak tengerentúli üzletmenetét. A Volkswagen nem tapasztalt ilyesmit. “Az amerikaiak képesek különbséget tenni a német politika és a német autók között” – nyilatkozta erről Jens Neumann, a VW igazgatótanácsának tagja.

Idén folytatódik a költségek lefaragása. 2002-ben a Volkswagen egymilliárd euróval (245,5 milliárd forint) csökkentette költségeit. 2003-ben három hetente vezet be a Volkswagen konszern valamely márkája új modellt a világpiacon, ami ígéretesebbé teszi a 2004-es évet. Az újdonságok spektruma az új Transportertől a szupersportautókig, például a Lamborghini Gallardóig ér.