VW újdonságok a Genfi Autószalonon 1

VW újdonságok a Genfi Autószalonon

Világpremierként a Volkswagen bemutatta az új Transporter személyautó változatát, a Multivant, és kiállítottak egy Business nevű tanulmányt is a T5-ös Transporter alapjára. A Multivan a Touran és a Sharan mellett a Volkswagen MPV (többcélú jármű) családjának harmadik tagja. Minden ülés teljesen önálló kialakítású, ami biztosítja a nagyfokú variálhatóságot. A hátsó üléssorok foteljeihez rögzítik a biztonsági öveket is, így azok bármely üléselrendezésben használhatóak. Emellett a kategóriában elsőként a Multivan kínál oldallégzsákokat a hátul utazok számára.

Többféle dízel illetve benzines erőforrás áll a vásárlók rendelkezésére. 115 és 235 lóerő közöttiek a benzinmotorok, a dízelek 104 és 174 lóerő között választhatóak. Minden bizonnyal az utóbbi 2,5 literes TDI erőforrás a legjobb a Multivanhoz. Olyan felszerelések teszik még jobban használhatóvá a Multivant, mint a két hátsó üléssor közötti asztal, vagy a hat beépített mikrofon. Ezek fülelnek, és egy erősítőn keresztül a hangszórókba juttatják az utasok hangját, így a vezetőülésben is érthető, mint mondtak a hátsó ülésen, nem kell előrekiabálni.

Különleges extrákkal tették még érdekesebbé a Multivan Business kivitelét, amely 15 colos képernyőt, DVD-lejátszót, faxot és hűtőládát tartalmaz. Hátul két-két ülés található, amelyek szembeforgathatók egymással.

Másik világújdonságként a Tourant láthattuk. Felárért öt plusz kettő üléses az autó utastere, amivel a Touran egyértelműen az Opel Zafira ellenfele, nem pedig a csak öt üléssel készülő Renault Scénicnek, vagy az új Ford Focus C-Maxnak. Az Opel modelljével ellentétben a Touranban a második üléssor ülései is különálló fotelok. Amennyiben a középsőt kivesszük, a szélsők távolabb kerülnek az ajtótól, kényelmesebb utazást biztosítva. Csak öt üléssel használva az autót 695 literes csomagtartó áll rendelkezésünkre. Két dízel- és két benzinmotorral lesz kapható a Touran. Ebben a modellben debütált az új 2.0 TDI, amely 136 lóerős.

Európában először látható a Beetle nyitott változata. A négyüléses kabrió megrendelhető elektromos tetővel is. Ebben az esetben a tető mindössze 13 másodperc alatt nyílik, illetve záródik be. Négyféle erőforrás választható az autóhoz, három benzines és egy dízel. A benzinesek 1,4, 1,6, illetve kétliteresek, a dízel az 1.9-es TDI. Kategóriájában elsőként hatsebességes automata váltót is lehet az autóhoz rendelni.

Ezentúl a Phaeton is rendelhető V10-es TDI motorral. Ereje alapján nagy sikerre számíthat az autó, mivel teljesítménybeli problémái egyáltalán nincsenek. A 313 lóerős kocsi végsebességét csak az elektronika szabályozza le 250 km/h-nál.

Új motorokkal mutatták be a Touareget is a Genfi közönségnek. Ezentúl a terepjáró kérhető az új 2,5 literes TDI-vel is. Maximálisan 400 newtonméteres nyomatékot ad le ez a blokk, ami már 2000-es fordulatszámnál megjelenik.

Nem csak dízel, hanem egy új V8-as benzines erőforrás is megjelenik a Touaregben. A 4,2 literes blokk 310 lóerős és teljesíti az EURO 4-es emissziós normát is. 8,1 másodperc alatt gyorsul százra a Touareg ezzel a motorral, végsebessége 225 km/h. Vegyes használat mellett átlagosan 14,8 literrel lesz kevesebb az üzemanyagtankban 100 kilométerenként.