Fabia WRC és RS – sportmodellek a Skodától 1

Fabia WRC és RS - sportmodellek a Skodától

Magasabb fokozatba kapcsol a Skoda motorsport részlege. A rali világbajnokságon az Octavia helyett az év végén már a Fabia WRC indul. Az új autó kisebb mérete miatt könnyebben kezelhető lesz, így a szűk fordulókat gyorsabban veszi majd. A versenyautó hossza az előírásoknak megfelelően 4000 milliméter, tengelytávja pedig 2440.

Az első lökhárító méretes nyílásán annyi levegő juthat át, hogy extrém körülmények között is megfelelően üzemeljen a motor. Kialakítottak egy levegő-kilépőnyílást a motorháztetőn is, ami a hűtőktől szívja el a meleg levegőt. Hatalmas szárny gerjeszt leszorítóerőt a hátsó tengelyekre, ami szükséges is a versenyeken.

A szabályoknak megfelelően kétliteres turbómotor mozgatja a Fabia WRC-t, ennek maximális teljesítménye 300 lóerő. Nagyon magas külső hőmérséklet esetén lehetőség van a töltőlevegő-hűtő vizzel történő hűtésére is. Megtámogatták a rendszert ALS-el is, így nem kell a vezetőknek a turbólyuk problémáival foglalkozniuk.

Állandó négykerék-hajtás adja a versenyautó hajtásrendszerének alapját, melyben három aktív differenciálmű is dolgozik. Hatsebességes szekvenciális váltón keresztül jut a kerekhez a nyomaték, ezt lehet félautomataként, de hagyományos úton is kapcsolni. A magasabb fogyasztás miatt a versenyautóba 90 literes üzemanyag tankot szereltek, amely a széria autóval megegyező helyre került.

Természetesen minden versenyhez más és más futóművel szerelik a Fabia WRC-t, 1
így az autó magassága 160 milliméteres eltérést is mutathat két beállítás között. Aszfalton 18, murván 15, míg havon 16 colos felniket használ a Skoda, melyek mögött elöl akár 378, hátul 355 milliméteres féktárcsák is lehetnek.

A Fabia RS-t azoknak szánja ugyan a Skoda, akik szeretik a sportos autókat, ám ezzel kicsit ellentétes, hogy a modellt dízelmotorral szerelik. 1,9 literes 130 lóerős PD TDI erőforrás dolgozik a motortérben. Maximális nyomatéka 310 newtonméter, ami nagyobb típusokat is könnyedén mozgat.

Ami leginkább a WRC-re emlékezteti az RS vezetőjét, hogy az ő autójába is hatsebességes váltót szereltek. 9.6 másodperc alatt gyorsul a Fabia RS 0-ról 100 km/órára, maximális sebessége pedig 204 km/h. Mindehhez a dízelmotor miatt barátságos fogyasztás társul.

15 milliméterrel lejjebb ültették a karosszériát, ami sportosabb vezetést tesz lehetővé. Látványnak sem utolsó az RS új sportos megjelenésű első illetve hátsó lökhárítója, illetve tetőspoilere.

Nem maradtak el az alapelemnek számító 16 colos könnyűfém felnik sem és egy igen szép kipufogóvég is gazdagítja a felszerelést. A féknyergek a Skoda versenyszínében, azaz zöldben pompáznak.

Belül háromküllős bőr sportkormányt és RS emblémával ellátott sportüléseket láttunk, a pedálok alumíniumból készülnek. Négy színben lesz elérhető az RS: sárga, piros ezüst és fekete.