Üvegtetős kabrió az új Mégane alapjára 1

Üvegtetős kabrió az új Mégane alapjára

Lehajtható kemény tetős kupé: ezzel ma, hat évvel a Mercedes SLK után nem lehet szalagcímeket elérni a nemzetközi sajtóban. A Renault viszont kitalált valamit, amit szériagyártású autóban mástól még nem látott a világ.

Nem fémből, hanem teljes egészében üvegből lesz a Mégane II-re épülő kabrió teteje. A tető két részből áll. A kiállított autók alapján a nyitás-zárás nagyon gyors, egy lámpaváltás bőven elég hozzá. A kemény tetőnek köszönhetően télen, de zárt tetővel nyáron is sokkal jobban használható a Mégane II kupé-kabrió egy hasonló árú vászontetős autónál. A tető a kabriógyártásra specializálódott Karmann fejlesztése. Az üvegtető vastagsága 4 milliméter.

Elöl széria a két oldalajtós Mégane-okban megtalálható üléslégzsák, amely megakadályozza az öv alóli kicsúszást balesetkor.

435 centis a Mégane II, amivel egy centivel nagyobb a szintén Genfben bemutatott Peugeot 307 CC-nél. A meredekhátú Mégane-okkal csak a motorház, a frontmaszk és a lámpa egyezik meg.

1,6 litertől és 115 lóerővel indul a motorkínálat. A másik benzines a 136 lovas kétliteres. Dízelmotorral is kapható lesz a Mégane II kabrió, méghozzá az elismerten jó 1.9 dCi motor 120 lóerős változatával. Utóbbi a meredekhátú limuzinhoz hasonlóan hatfokozatú kézi váltót kap.

Szériafelszerelés a motoros tetőmozgatás, a guminyomás ellenőrző rendszer, az alulkormányozottságot csökkentő ESP, a fékasszisztens és a blokkolásgátló.

A Mégane Coupé-Cabriolet később jelenik meg a magyar piacon, mint a még be nem mutatott Mégane kombi és limuzin. A kupé-kabrió 2004-től lesz kapható, míg a kombi és a lépcsőshátú már idén ősszel bemutatkozik.