Lamborghini Gallardo – Genf bajnoka 1

Lamborghini Gallardo - Genf bajnoka

Megszületett a második Lamborghini, amelyet a Lambo azóta fejlesztett ki, hogy a márka az Audihoz tartozik. A genfi szenzációk egyike a Lamborghini Gallardo. Az autó neve egy bikafajtól ered. A Gallardo egy a bikaviadalokra tenyésztett bikafaj neve. A szó helyes kiejtése gájárdo.

A Gallardo alumínium térrácsvázra épül, mint az Audi A8. A karosszéria anyaga jórészt szintén könnyűfém, amelyet helyenként műanyag elemek váltanak fel.

Egy rendes szupersportautóban mindig extrém teljesítőképességű fékrendszert alkalmaz a gyár. A Gallardo tárcsáit elöl nyolcdugattyús, hátul négydugattyús féknyergek lassítják.

Természetesen van mivel megszerezni a lendületet. Az ötliteres, hengerenként négyszelepes motor V10-es hengerelrendezésű. A száraz karteres olajozású motor 500 lóerős 7800-as fordulaton. A legnagyobb nyomaték 510 Nm, egészen polgári, 4500-as fordulatszámnál.

A belső tér jórészt Audi elemekből építkezik. A kapcsolókon és más részleteken egyértelműen látszik, hogy e drága “karácsonyfadíszek” kifejlesztésével nem akarták rontani a jövedelmezőséget.

Sokkal hasznosabb Audi hatás az állandó négykerékhajtás, bár a korábbi Diablo is kapható volt összkerekes kivitelben. A tengelyek között nyomatékérzékelő viszkókuplung osztja el a motor nyomatékát. A hátsó difi önzáró, az első kerekek kipörgését elektronika akadályozza meg. Menetstabilizáló elektronika van, de kikapcsolható.

309 km/óra a végsebesség, a nulláról százra és kétszázra gyorsulásról a Lamborghini nem adott meg pontos adatot. Becsléseink szerint az 1430 kilós autó 4,1 másodperc körül gyorsulhat százra.