Scénic II a Renault-tól 1

Scénic II a Renault-tól

Espace IV kicsiben: ránézésre ebben lehetne összefoglalni a Genfi Autókiállításon bemutatott új Scénic lényegét. Szemből az újdonság igen erősen emlékeztet a sikeres nagy egyterűre. A lámpák és a hűtőrács alakja is nagyon hasonló. Oldalról nézve is könnyen felismerhető a rokonság a Scénic II és az Espace IV között.

Két változatban lesz kapható a Scénic II. Az ötüléses mellett 5+2 üléssel is megjelenik majd az autó, a Volkswagen Touranhoz hasonlóan, ami nyilvánvalóan az eleve csak 5+2 személyes kivitelben kapható Opel Zafira sikereinek hatására alakult így.

Elsőként az ötüléses lesz kapható, a hétülésesre 2004-ig kell várni. Ötszemélyes kivitelben 425 centis a Scénic. Hátul megmarad a három önálló ülés. A székek mindegyike eltolható, lehajtható és kivehető. A csomagtérajtó üvege ezentúl az ajtótól függetlenül nyitható-zárható. A műszerfal középre kerül, a kör alakú órák helyett digitális kijelzőkről olvashatók le a fontosabb adatok.

Eltűnik a kézifékkar, mivel a Renault Vel Satis és az Espace után az új Scénicben is elektronikus lesz a kézifék. További helyet nyertek a tervezők azzal, hogy a sebességváltó felköltözik a padlóról a műszerfalra.

Nem várhatók nagy újdonságok a motorkínálatban. Újdonságot a kétliteres turbó benzines és az 1,5 literes dCi megjelenése hoz, de ezek az erőforrások ismertek más Renault-kból. Alapmotorként megmarad az 1,4 literes benzines, 98 lóerővel. Fölötte a 113 lovas ezerhatos, majd a szívó kétezres (135 lóerő) következik. A csúcsmodellt a Vel Satis és az Espace IV kétliteres turbómotorja hajtja, 163 lóerővel.

Három dízelmotor lesz. Közülük az 1.5 dCi a legkisebb, de 100 lóerős teljesítménye kiemelkedő. Megvásárolható lesz az 1.9 dCi 120 és 140 lóerővel is. Utóbbiban részecskeszűrő tisztítja a kipufogógázokat.