Mazda MX Sportif – Rózsaszín jövőkép 1

Mazda MX Sportif - Rózsaszín jövőkép

Boldog idők elé néz a Mazda. A középkategóriás sorozat, az egyterű MPV, a B2500 kisteherautó és a felnőtt kisautók közé besoroló Mazda2 piacra dobása után az alsó középkategóriás 323 család megújításán van a sor.

A Mazda is megerősítette, hogy az MX Sportif jórészt megegyezik a Mazda3-mal, amely Japánban nyáron már kapható lesz. A Mazda3 tavaly október óta gyakorlatilag készen van.

A négyajtós kivitel közel akkora lesz, mint a legkésőbbi 626-os szedán. A ferdehátú karosszériája nem nyúlik ilyen sokat, méretei nem haladják meg jelentősen az alsó középkategória átlagát. 2640 milliméter lesz a Mazda3 tengelytávja. A tanulmányautó utastere hátul is igen tágas volt, ami sok jót ígér a széria Mazda3 térkínálatát illetően. A tanulmány és a széria Mazda3 is a következő Ford Focus-szal közös padlólemezre épül.

Mivel a lépcsőshátú Mazda3 nagyobb és nehezebb az ötajtósnál, a limuzin alapmotorja a 100 lóerős 1,6 literes lesz. A meredekhátú modellben egy 75 lovas ezernégyes jelenti a motorizáltság alsó fokát. Az ezerhatos benzines mellett kétliteres benzinmotorral is megjelenik a típus. Ennek teljesítménye 150 lóerő lesz. Ezt a motort rejti az MX Sportif motorháza is.

Két dízellel forgalmazza majd az importőr a dinamikus formájú újdonságot. A dízelek 1,6 literesek, a PSA és a Mazda főrészvényese, a Ford közös fejlesztésében születtek. A dízelek teljesítménye 90, illetve 110 lóerő. A dízelek 2004 tavaszán egészítik ki a kínálatot, gyártásuk a benzinesekét néhány hónappal követően indul.

Konstrukciójában részben a Mazda6, a középkategóriában is nagyon igényesnek számító futóművét kapja meg az MX Sportif. Elöl MacPherson rugóstag, hátul többlengőkaros felfüggesztés vezeti a kerekeket. A vezethetőség ennek megfelelően a kategória élvonalában lesz majd.

A jó vezethetőség feltétele a merev karosszéria. A Mazda MX Sportifben ez a B-oszlop tövénél látható a legjobban. A küszöbbe csatlakozó oszlop alsó része két arasznyi széles.

Ötajtós és limuzin karosszériával gyártja majd a Mazda sikeresnek ígérkező alsó középkategóriás autót. További karosszéria-változatokkal (kabrió, kombi, háromajtós meredekhátú) nem számolhatunk. A közeljövőben összkerék-hajtású változat megjelentetését sem tervezi a Mazda.

Igényes a tanulmányautó belső tere, az ülésfűtés és a motoros ablakemelő kapcsolóját leszámítva, ami a sorozatgyártásig még módosulhat. A műszerfal sportos és dinamikus, illik a külsőhöz. A középkonzol részben az RX-8 sportkocsiét idézi.