Citroën C2 – Versenyautó az új miniből 1

Citroën C2 - Versenyautó az új miniből

Tavaly a Citroën igen sikeres volt a ralisportban. A Super 1600-ban megnyerték a világbajnokságot, és egyéniben is övék lett a dobogó mindhárom foka. 2002-ben a Xsara WRC első futamai is sikeresek voltak. Ebből a szempontból az idei év még jobban indult, 39 ponttal a Citroën vezeti a konstruktőr világbajnokságot. A rali VB összesítésében a második illetve harmadik helyen állnak az egyéni világbajnoki versenyben.

A Citroën Saxo Super 1600 és a Kit Carok utódjaként jelent meg a C2 Super 1600. A FIA előírásainak megfelelően 1600 köbcenti alatti, méghozzá 1587 köbcentis, négyhengeres motor dolgozik a C2-ben. A gép 225 lóerőt képes leadni 8500-as fordulat mellett. A versenymotorokhoz hűen igen magas, 7000-es főtengelyfordulat mellett adja le maximális, 205 newtonméteres forgatónyomatékát a blokk. Hatsebességes, szekvenciális sebességváltón át az első kerekeken keresztül jut az útra a motor ereje.

Aszfalton elöl 355 milliméteres, hátul 290 milliméteres tárcsafékek gondoskodnak a lassulásról. Mindössze 1000 kilogramm az autó tömege, amely 60 százalékban az első tengelyt terheli. Kis szárnyat szereltek az autó tetejére, amely némi leszorítóerőt termel. Aszfalton 17, murván 15 colos felniken száguldozik a C2 Super 1600. Hátul középre került az autó kipufogója. Elképzelhető, hogy a szériaautón is így lesz.

Egy leendő raliautó adatainál azonban fontosabbak voltak számunkra az autó méretadatai, amelyekből már következtetni lehet a széria C2-es kialakítására. A versenyautó hossza 3660 milliméter, ami a látottak alapján igen közel áll a sorozatgyártású autóéhoz. A tengelytáv 2,326 méter, ami kisebb, mint a Saxo-é.

Igazi városi mini a C2-es, alig van túlnyúlás a karosszérián, a kerekek egészen a kocsi sarkaiba kerültek. Igen gömbölyded a C2 motorházteteje. A motorházzal szemben az autó többi részét éles síkok határolják. Érdekes megoldás, hogy a hátsó oldalablakok alsó szegélye mélyebben van az első ablakoknál.

A sorozatgyártású C2, amelynek előhírnöke a raliautó tanulmány, az idei év végén jelenhet meg, várhatóan novemberben.