600 lóerős Audi-tanulmány 1

600 lóerős Audi-tanulmány

Walter de’ Silva, a Seatot és Lamborghinit is magába foglaló Audi-márkacsoport vezető formatervezője a következő szavakkal mutatta be az Audi új tanulmányautóját, a Nuvolarit: “Büszkék vagyunk márkánk örökségére, így minden erőnkkel azon leszünk, hogy a jövőben is a kitaposott utat járjuk. Ezért az új Nuvolari ezt a szellemi örökséget folytatva, de a jövő Audijainak formáját előrevetítve jelenik meg.”

A 2+2 személyes kupé óriási méretekkel rendelkezik. Hossza 4,8, tengelytávja 2,89 méter. Az A8-ashoz és az A2-eshez hasonlóan Audi Space Frame alumínium térrácsvázra épül az autó. Mozgatásáról az Audi valaha épített legerősebb szériamotorja gondoskodik, mely ötliteres és hatszáz lóerős. A V10-es közvetlen benzinbefecskendezéses biturbó motor maximális nyomatéka 750 Nm. Elektronika korlátozza az autó végsebességét 250 km/óránál, viszont a 4,1 másodperces 100-ra gyorsulást semmi sem gátolja.

Hatfokozatú automatikus váltót kap a Nuvolari, amely a kormányról is kapcsolható. Természetesen a motor nem csak az első vagy hátsó, hanem az összes kereket hajtja.

Nem csak a karosszéria, hanem a futómű legtöbb alkatrésze is alumíniumból készül. A közvetlen iránytartásról és a kényelmes gördülésről légrugós futómű gondoskodik, ami az útviszonyoktól és a vezető kedvétől függően változtatható hangolású.

Az A8-ashoz hasonlóan a kezelőszervek nagy része az MMI (Multi Media Interface) elnevezésű rendszeren keresztül működtethető. Ennek lényege, hogy egy központi forgatógomb segítségével, menün keresztül lehet az összes funkciót elérni.

A Detroiti Autószalonon bemutatott Audi Pikes Peak-kel egyetemben a Nuvolari feladata is az, hogy az Audi által követni kívánt jövőképet bevezesse. A Pikes Peak nagy valószínűséggel szériában is fog készülni, ám a Nuvolari lehetséges gyártását egyelőre homály fedi.

A hivatalosan csak a Genfi Szalonon leleplezett új A3-as gyártása azonban már egyáltalán nem kérdéses. Az alsó középkategóriás presztízsautó a Golf V padlólemezére épül, és jelenleg csak háromajtós karosszériával létezik. Az elődhöz hasonlóan lesz ötajtós A3-as is, de elképzelhető egy nagyobbacska sportkombi megvalósulása is.