Felfrissül a Renault Laguna 1

Felfrissül a Renault Laguna

A Renault Laguna eladásai 2002-ben 10 százalékkal nőttek az előző évhez képest, 8,7 százalékát megszerezvén ezzel a középkategóriának az európai piacon. Nyugat-Európában a saját méretosztályában az ötödik legkeresettebb modell volt, Franciaországban viszont toronymagasan vezette az eladási statisztikákat.

A Laguna II a technikai újdonságok mellett új belső kárpitokat és három új külső színt kapott. Bővült a motorválaszték, a már a Vel Satisban és a formabontó Avantime-ban is megvásárolható kétliteres turbómotorral.

A Lagunába átkerülésével párhuzamosan enyhe változtatáson esett át a motor. Nyomatékát 270 newtonméterre növelték, amit már 3250-es fordulaton lead. Vegyes használatban 8,2 literes fogyasztást adott meg a gyár.

Az erőt hatsebességes kézi váltó juttatja az első kerekekhez és 218 m/órás sebességre képes felgyorsítani a ferdehátú változatot. Az év vége előtt ötsebességes automata váltóval is kapható lesz a 2 literes turbó. A 2,2 literes, közös nyomócsöves turbódízel motorral szerelt változatban viszont már korábban is kapható lesz az új váltó.

Újdonságként minden modell menetstabilizáló elektronikát (ESP) kap, amely a kipörgésgátlót is magában foglalja.

Újdonságként olyan navigációs rendszer kerül majd a kocsiba, amely folyamatos információgyűjtéssel határozza meg a legrövidebb útvonalat. Érdekesség a két fejegységgel ellátott rádió, melynek legfőbb célja, hogy másik csatornát kereshessünk, miközben egy másikat hallgatunk.