Még tavaly közzétették a 2003-as Forma-1-es szezonnal életbe lépő szabálymódosítási tervezeteket, ám a napokban publikált további módosítások sokkal nagyobb horderejű változásokat jelentenének.

Az idei szezontól megszüntetnék a telemetria rendszerek használatát, így az istállóból nem lehetne a versenyautók műszaki paramétereit lekérdezni és futam közben, és így a beállításokon változtatni sem lehetne. Szintén tilos lesz rádiókapcsolatot létesíteni a versenyző és az istálló közt, ezenkívül a tartalékautó használatát sem engednék meg. A szombati időmérő edzés és a vasárnapi futam között már nem lehet az autókon megváltoztatni a beállításokat.

Megtiltják a különféle elektronikus segédeszközök használatát is, így kipörgésgátló, rajtprogram és félautomatikus váltó sem lesz használható.

2004-től további szigorításokat terveznek, melyek keretében szabályoznák a használható fékrendszert és a hátsó szárnyat, valamint köteleznék az istállókat hosszabb távon üzemképes alkatrészek használatára. 2005-től legalább kettő, 2006-tól pedig hat versenyt kell kibírnia egy motornak.

A kisebb költségvetésből gazdálkodó istállók üdvözölték az új tervezetet. Max Mosley, a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) elnöke ígéretet tett arra, hogy a nagyobb csapatok nyomásának nem fognak engedni, mint az előző szezonban, és keresztülviszik a módosításokat.

A Ferrari tavalyi egyértelmű fölényét látva sokan követelték a szabályok módosítását, annak érdekében, hogy a Forma-1 újra izgalmas versennyé válhasson. Ezt a célt szolgálták a tavaly beharangozott változtatások is, miszerint átalakul a szombati és pénteki időmérő edzés lebonyolítása, illetve a pontozási rendszer.

Michael Schumacher ötszörös Forma-1-es világbajnok nem tulajdonít különösebb jelentőséget a változtatásoknak: “A jó csapatoknak nem jelent semmilyen nehézséget a szabálymódosítás. Azt hiszem, hogy nekem, vagy bármelyik másik jó vezetőnek semmiféle gondot sem fog okozni az elektronikus segédeszközök használatának megszüntetése. A fiatal, kevés tapasztalattal rendelkező pilóták viszont rosszabb helyzetbe kerülhetnek ezáltal.”

A 2003-as szezon március 9-én veszi kezdetét az Ausztrál Nagydíjjal. Mogyoródon augusztus 18-án rendezik a Forma-1-es futamot.