Szabadidőautó a Maseratitól 1

Szabadidőautó a Maseratitól

Egy tőle merőben szokatlan kategóriában állított ki tanulmányautót a Maserati. Az amerikai piacra egy éve visszatért nemes márka Kubang néven egy szabadidőautóval lepte meg a közönséget.

Szándékai szerint az autóval egy gran turismo és egy aszfaltterepjáró tökéletes elegye jött létre. Formatervét Giorgetto Giugiaro, az Italdesign alapítója jegyzi. Egy SUV-hoz képest nagyon jó az első és hátsó tengelyek közötti 48:52 arányú súlyeloszlás. Az autó sportosságát és korlátozott terepjáró-képességét jelzi, hogy súlypontja 100 milliméterrel alacsonyabb egy átlagos szabadidőautóénál.

A Kubang egy Jáván honos szélről kapta a nevét. Motorja a friss fejlesztésű, 390 lovas nyolchengeres. Az autó 5,5 másodperc alatt gyorsul százra, végsebessége 254 km/óra. Az üléspozíció a tervezők szerint annak ellenére sportos, hogy a vezető jóval magasabban ül egy Maserati Cuopénál.

Négy illetve öt utas foglalhat helyet az elegáns belső térben, négyen ülhetnek az előkelőbb Executive változatban. A hátsó ajtó alaposan belenyúlik a tetőbe, így nagyobb nyíláson át lehet pakolni a 600-ról maximum 1500 literesre bővíthető csomagteret.

Korábban a Buran nevű emlékezetes tanulmánnyal tért el hagyományos profiljától a Maserati.