Bemutatkozott a Mazda6 MPS Párizsban 1

Bemutatkozott a Mazda6 MPS Párizsban

Bemutatkozott a Mazda6 MPS Párizsban 2

Bár a sorozatgyártású Mazda6 is igen sportos, a gyár rátett még egy lapáttal és elkészítette az autó MPS ( Mazda Performance Series) változatát. Az átalakítás alaphangját a 2,3 literes erőforrás adja meg, amely ebben az autóban egy turbófeltőltővel gazdagodott.

Ennek köszönhetően 6500-as fordulatszámnál 280 lóerőt ad le a motor. A maximális forgatónyomaték 360 newtonméter, amely 3500-as fordulatszámnál jelentkezik. Ennek ellenére az autó tökéletesen alkalmas utcai használatra, teljesíti mind a jövőbeli európai D5, mind az amerikai és japán ULEV környezetvédelmi előírásokat. Az autó hajtáslánca is átalakult. Hatsebességes kézi kapcsolású sebességváltón át jut a kerekekhez a motor ereje. Köszönhetően az elektronikus vezérlésű négykerékhajtásnak, valamint az első és hátsó tengelyek közötti aktív nyomaték elosztásnak, az autó renkívül jól vezethető minden útfelületen.

Megjelenésében a Mazda6 MPS a maximális sportosságra törekszik. Új a nagyobb légbeömlővel ellátott első lökhárító, amely az RX-8 frontrészére emlékeztet. Emelett aerodinamikailag is fontos mind az első, mind a hátsó lökhárító, mert úgy alakították ki őket, hogy erősebben stabilizálják a karosszériát, mint széria társaik.

Méretükben is változtak a lökhárítók, jóval mélyebbre húzták őket. Ezeket markánsabb küszöbök kötik össze, amik alacsonyabbnak mutatják az autót. Egyedi kialakítású hátsó lámpák és kipufogók teszik még exkluzívabbá a Mazda6 MPS-t. Egy kis szárny is felkerült a csomagtérajtóra, ami némi leszorító erőt termel nagy sebesség esetén. Különleges megjelenésűek az MPS külső tükrei is.

A megfelelő útfogásról 245/40 ZR 18-as gumik gondoskodnak. Módosult a felfüggesztés is. Nagyobb merevségű anyagokból készítették el az első kettős keresztlengőkaros és a hátsó többlengőkaros felfüggesztést. Növelték a karosszéria merevségét is, ami javított a vezethetőségen.

Természetesen a belső tér is egyedi megjelenésű. Fekete-fehér bőr borítja az üléseket és az ajtókat, emelett bőven alkalmazták az alumíniumot is.