Renault Ellypse tanulmány Párizsban 1

Renault Ellypse tanulmány Párizsban

Harmóniában a világgal: hirdeti a Renault idén szeptemberben, a Párizsi Autókiállításon bemutatkozó tanulmányautója. A következő Clio és a Nissan Micra közös alapjaira épülő autó formája abszolút barátságos, minden erőszakos éltől mentes.

Lényegi eleme az Ellypse-nek a környezetbarát működés. Kilométerenkénti szén-dioxid kibocsátása mindössze 85 gramm, ami kivételesen alacsony. 3,93 méteres hosszával a tanulmány nem foglal sok helyet, ami szintén nem mellékes. Élettartama végén az autó könnyen szétbontható és könnyen újrahasznosítható. A környezetvédelem részeként az ajtók újrahasznosított alumíniumból vannak, a vázhoz szintén a súlycsökkentő alumíniumot ötvözik az acéllal.

A padlót a bőrfeldolgozás melléktermékeként keletkező maradékokból nyert természetes anyag borítja. Növényi rostokból készülnek a hangszigetelő rétegek, a hangelnyelő burkolatok anyaga főleg pamut.

Az orr a Vel Satis-szal a bevezetett vonalakat idézi. Az oldalajtók a megszokott módon egymással párhuzamosan és különlegességként egymással szemben is kinyithatók. Utóbbi feltétele, hogy az első ajtó is nyitva legyen.

A belső térben hangsúlyozottan a minél egyszerűbb és problémamentesebb kialakításra törekedtek a tervezők. A műszerfal, az ülések és az ajtókárpitok színe mimóza sárga. A tető üvegből van, álló helyzetben a tetőbe szerelt napelemek működtetik a klímaberendezést.

A műszerfalon két központi kijelzőről olvashatók le az alap adatok. Egyik a vezetővel közli a lényeges információkat az autóról, a másik lehajtható, az első utasnak szól. A kis méretű autó utasteréből a karcsú ülések nem foglalnak el sok helyet. A komfortérzetet az utasok testalkatához igazodó szivacsbetét javítja. Hosszú utak után egy az első ajtóban található gombot megnyomva az ülésekből nyugágy alakítható ki.

A motortérben egy 1,2 literes dCi turbódízel szolgál. A motor literteljesítménye hatalmas: 83,3 lóerő/liter. Ekkora motortól igen nagy 200 Nm a nyomaték is. A befecskendezési nyomás 2000 bar, ami igen finom porlasztást és nagyon hatékony égést tesz lehetővé.

Az elektromos rendszer 42 voltos, a generátor és az önindító egy egység. A segédberendezés generátorként áramot termel, fékezésnél elektromos energiát táplál vissza a rendszerbe, gyorsításkor pedig képes kisegíteni a dízelmotort. A 42 voltos elektromos rendszerre a nagyobb áramigény miatt volt szükség.

A 980 kilós autó átlagfogyasztása a szén-dioxid kibocsátásból számolva 3,2 liternek felel meg. A hatékonyságot növelendő a hidraulikus rendszerek helyett elektronikusan működik a fék, a kormányzás és az automatizált kézi váltó. Ezzel eleve erősen csökkenteni lehetett az autó működéséhez szükséges folyadékok számát és mennyiségét. A megmaradó hűtőfolyadék és kenőanyag nem mérgező és biológiailag lebomlik.

Ha a tanulmányautó megvalósul, akkor jól kiegészítheti a Renault egyterű kínálatát a következő ötüléses Scénic alatti résbe betörve. Az Ellypse az Opel Meriva konkurense lehet.