A megszokottnál kevesebb néző jött el, ami jót tett, mert nem volt olyan nagy a zsúfoltság, mint a két korábbi aukción. A licitálás az újságokkal és szaklapokkal indult.

Az aukción tapasztalt árak szerint hét évfolyam Autó-Motor a hatvanas-hetvenes évek fordulójáról 25 000 forintért megszerezhető. Az SZTZ-NATI lánctalpas traktor ismertetése a kikiáltási ár dupláját érte új tulajdonosának, aki 5000 forintot adott érte.

A Mogürt reklámkiadványa, amelyben Ikarus buszok és Csepel teherautók színes fotói találhatók, 9000 forintért cserélt gazdát.

A Wanderer 50 éve csupán 9000 forintos árat ért el. Licit nélkül vette meg valaki az 1935-ös kötetet, ami nagyon jó vétel. Értékéhez képest igen jó áron jutott hozzá a Motoros Fecskendők című 1930. évi kötethez egy gyűjtő, akinek 10 000 forintjába került a könyvritkaság. Sokat vártunk a Bosch alapításának ötvenedik évfordulójára kiadott könyv licitjétől. Végül 12 500 forintos áron indított licitet követően 20 000 forintos árat ért el az 1936-os kiadvány. Jóleső érzés volt hallani, ahogy az árverést vezető úr szép magyarosan adak-nak mondta a legnagyobb német autóklubot (ADAC). Ezek szerint nem csak én hívtam így.

Az aukciókban az is szép, hogy kiszámíthatatlan az árnövekedés. A Páncéljárművek című könyvért a kikiáltási ár jó háromszorosát, 10 000 forintot fizettek ki, míg a Motoros fecskendők című könyvet licit nélkül 10 000 forintért vette meg egy úr.

Az 1971-es Autótípusok című könyv Liener Györgytől 4500 forintért cserélt gazdát. A jóval ritkább 1958-as Liener-évkönyv licitje 6000 forinttal kezdődött és 12 000 forintnál ért véget.

Mi tegyek az autómmal, ha karambolt csináltam – kérdezi 1935-ös könyvének címében Rada István. Az új tulajdonos 2500 forintért megvásárolta a kötetet és így megtudhatja, mi volt a teendő a harmincas években, ha valaki balesetet okozott.

Igen jelentős árnövekedést láttunk a Motor és Autókellék Rt. 1930-as katalógusánál. 3000 forint volt az induló ár, amely 22 000-re szökött fel. Ezt követte az első erős taps a teremben.

Ritkaságának megfelelően 48 000 forintos áron kelt el (vételi megbízással) a német nyelvű, színes Indian motorkerékpár prospektus 1928-ból. Németországban is különlegességnek számít az 1925 és 1928 között gyártott Mercedes automobilok eredeti nyelvű kezelési utasítása. 38 000 forintról indult a licit, majd kereken 100 000 forinton ütötték le a tételt.

Két darab kézzel festett rendszám ára 14 000 forint lett, a licitálás 6000-ről indult. Eredeti festésű SS-rendszámra 19 000 forintért elsőre alig akadt ajánlat, majd végül nagyon belelendültek a licitálók . A ritka darab 40 000 forintért kelt el.

Egy Csepel feliratú hűtődísz ára 8000 forintra ment fel 3000-ről. Egy Csepel kitűző 5000 forintot ért meg valakinek, aki a kikiáltási ár ötszörösét adta érte. A motorkerékpárost ábrázoló bronzszoboor 52 000 forintért kelt el, a licit 30 000 forinttal kezdődött.

A járművek közül a Dongó motoros kerékpár árát 81 500 forintról 125 000-re verték fel a licit során. Az olasz mintára készített dörzskerekes segédmotor konstrukciójában és a megvalósításához felhasznált anyagok minőségében sem volt túl jó, így nagy ritkaság egy üzemképes állapotban fennmaradt példány. A segédmotoros kerékpár értékét növelte, hogy a bicikli is értékes darab. Az AJS motorkerékpár vételára 550 000 forint volt. A 250 000 forintos kikiáltási áron gazdát cserélő T1-es Pannónia volt a másik nagymotor, amelyet értékesítettek az aukción.

Az autók között az egészen drága példányokra is mindig vannak érdeklődők, de a sokmilliós tételek ritkán cserélnek gazdát az aukción. Idén tavasszal két autóra volt vevő, mindketten a kikiáltási áron vásárolták meg az autókat. A csupán 41 000 kilométert futott Skoda 1000 MB karosszériája is jó állapotban volt. 242 000 forintos árával jó vétel volt. Üzemképes, de felújítást igénylő autó volt a másik veterán jármű, amely új tulajdonoshoz került az aukción. A Fiat 850 Coupé leütési ára 165 000 forint volt.

A részletes lista és számvetés elkészüléséig csak annyi biztos, hogy a tételek legnagyobb része elkelt. Mint máskor, most is a papíráruk voltak a legkeresettebbek.