Magyarország több városában is lehetőség van átélni ezt a száguldozást, mi budapesti, és Budapest környéki gokartpályákon jártunk.

A legtöbb pálya nyitott, ami azt jelenti, hogy télen nincs lehetőség gokartozni. A mogyoródi pálya viszont zárt, így itt egész évben hódolhatnak szenvedélyüknek a megszállottak. A legtöbb helyen négyütemű, Honda motoros gépekkel versenyezhetünk, kivételnek a Camponánál található pálya számít, ahol kétütemű, Comer típusú olasz járgányokat találunk.

A felnőtteknek szánt gépek teljesítménye általában hat és tizenegy lóerő között van az üzemeltetők közlése szerint. Legnagyobb sebességük akár a 45 km/órát is meghaladhatja, de ez nagyban függ az egyenesek hosszától, illetve a versenyző vakmerőségétől.

Ha gokartozni megyünk, akkor ne a legújabb fehér ruhánkban tegyük ezt, mert könnyen összekoszolódhat. Attól azért nem kell félnünk, hogy olajosak leszünk, mert a tisztaságra mindenhol figyelnek. Védőruhát egy-két helyen kérésre biztosítanak, bukósisakot mindenhol adnak, amit kötelező viselni a balesetek elkerülése miatt. Higéniai okokból a legtöbb helyen védőmaszk is jár minden sisakhoz.

Mindegyik pálya kibérelhető fél órára, vagy hosszabb időre és akár egyedül, akár barátainkkal élvezhetjük a versenyzést. Általában percben, vagy körök számában mérik a meneteket.

A pályákon jellemzően csak aszfaltos gokartozásra van lehetőségünk. Az egyik kivétel a Pólus Centernél üzemelő gokartpálya, ahol terepen is kipróbálhatjuk magunkat. Ezen a pályán a bevásárlóközpont mögötti buckákat mászhatjuk meg a vezetővel együtt legfeljebb négy gokarttal. Innen nem messze az M3-asnál kétütemű szöcskékkel “ralizhatunk”. A szerkesztőségben lévő gokart őrültek a budaörsi Budaring pályát nevezték meg a legtechnikásabbnak.

Gokartozás: hol, mennyiért? 1