Szombatra az időjárás-jelentők verőfényes napsütést ígértek, így a jó szórakozás reményében sok ezren látogattak ki a Hungaroringre, ahol az autós gyorsasági OB nyitó futamát rendezték. A túrautók, a formula autók, és a Mobil1 Opel Astra kupa versenye mellett a nézőket rengeteg színes program szórakoztatta. A fellépő zenekarok, a smart tesztvezetés és a konyakmeggy kóstolás mellett Besenyei Péter produkciója jelentett igazi felüdülést a délelőtti időmérő edzés és a délutáni futamok közt.

Az ebédet követően elsőként az 1600 köbcenti alatti túrautók vágtak neki az 5+10 körös futamnak. A két részletben lebonyolított verseny idei újítás, és főként az izgalmak fokozását szolgálja. Az ötödik kör után leintik a mezőnyt, az addig elért eredmény alapján 15 perces szünetet követően rajtoltatják újra a versenyzőket, akiknek ezután 10 kört kell megtenni. Az 5+10 körös futam végére a Tóth László – Gáspár István – Barta Gábor sorrend alakult ki.

A kis túraautók után az Opel Astra kupa versenyzői mérték össze erejüket. Az Astra kupában a 2001-es szezonhoz hasonlóan ismét rajthoz álltak a média képviselői is, akiknek eredményét külön is értékelik. Összetettben Jánosi Sándor szerezte meg az első helyet, a médiások közt pedig Wéber Gábor, az Autó Motor újságírója bizonyult a legjobbnak, aki összetettben a 10 helyen végzett. A 2002-es évadban a vezess.hu és a SPORTváltó is indít csapatot a kupában a VIASAT3 színeiben. Az első futamon Vince Tibor Vinyus állt rajthoz az Astrával, aki két versenyzőt maga mögé utasítva 23-ként ért célba.

A nagy túrautók versenye Rácz István győzelmét hozta. Legfőbb riválisa, az Audi A4 quattro volánja mögött ülő Zengő Zoltán hosszasan csatázott a Bovi motorsport egyik Porschéjával, ám végül az Audi húzta a rövidebbet, ami Zengő számára a futam végét jelentette.

Sokan reménykedtek benne, hogy az időjósoknak nem lesz igazuk, és a vasárnapra jelzett sűrű felhőtakaró elkerüli a mogyoródi versenypályát, ám a reggel nyolckor kezdődő időmérő edzésen már szakadó eső várta az 1600 köbcenti alatti túrautókkal indulókat.

A valamivel kilenc előtt kezdődő Mobil1 Opel Astra kupa időmérőre már kicsit alábbhagyott az eső, de még mindig a víz volt az úr a pályán. Emiatt többen akaratlanul megpördültek és elhagyták a pályát, így az edzést többször meg kellett állítani. A legjobb időt Krecz Zsolt autózta, akit csöppet sem zavart a viszontagságos időjárás. Az eső közben teljesen elállt, és az 1600 köbcenti feletti túrautók, és a Formula autók már szinte száraz pályán harcoltak a rajtpozícióért.

A délutáni futamkezdések előtt, ugyanúgy, mint szombaton, Besenyei Péter műrepülő világbajnok attrakciója szórakoztatta a közönséget, akik a rossz idő ellenére szép számmal látogattak ki vasárnap is a Hungaroringre. Besenyei miután a célegyenesben landolt repülőgépével, a földön folytatta a száguldást, hiszen a tavalyi évhez hasonlóan idén is elindul néhány futamon az Opel Astra kupában.

Az Astrák csatája előtt a kis túrautók küzdelme folyt, most már 5+10 körben. Az első két helyért az előző napot lekopírozva a BMW 316-ossal versenyző Tóth László és a Honda Civices Gáspár István folytatott vérre menő küzdelmet. Kettejük csatájában Tóth László kerekedett felül, harmadik pedig a Mazda RX-7-tel futó Kincses István lett.

Míg az Opel Astra Média Kupa címvédője Pataky Tibor és az újoncnak számító Wéber Gábor a felhőket nézve esőért rimánkodott, a többi versenyző a száraz aszfaltot részesített volna előnyben. Az első pár kör után még úgy tűnt, hogy nem kezd el újra esni az eső, ám az ötödik kör táján már teljesült Pataky és Wéber kívánsága, az eső szakadni kezdett. Az időmérőhöz hasonlóan ismét sokan hagyták el a pályát, ám az élen száguldó Krecz Zsolt és a szorosan nyomában haladó Wéber Gábor az esőtől zavartatlanul száguldott a 14 körös verseny végéig. Mivel a második helyezett Wéber Gábor a média képviselői közül került ki, így a Média Kupában ő lett az első. Őt a Fradi TV színeiben induló Pataky Tibor követte, harmadik pedig az RTL Klubos Czollner Gyula lett. A vezess.hu-t és a SPORTváltót a VIASAT3 autójában az Asta kupa második futamán Nagy Gergely képviselte, aki több kicsúszást követően végül utolsó helyre hozta be az Astrát.

A nagy túrautók is szakadó esőben kezdték a versenyt, ami elvileg az összkerékhajtásos Audi A4-essel induló Zengő Zoltánnak kedvezett volna. Ám a hátsókerék-hajtásos Porschéval versenyző Rácz Istvánt Zengő nem tudta maga mögé utasítani. Nagy igyekezetében Zengő Audija a két részes futam harmadik körében elhagyta a pályát, és mivel több autó is a versenyt zavarva csúszott ki, a futamot le kellett állítani.

A következő 10 kör előtt Rácz és Zengő rajtolhatott az élről, akik közül az előbbi fordult be elsőként a célegyenest követő kanyarba. Zengőt a harmadik helyről rajtoló Bódis Kálmán is hátrébb taszította. Pár körön keresztül az Audi végig ott loholt Bódis Porschéja mögött, és végül Zengőnek sikerült elmenni Bódis mellett, hogy újra üldözőbe vegye a nagy előnyre szert tett Rácz Istvánt. Az előnyből csak lefaragni sikerült, így maradt a második futam rajtsorrendje: első Rácz, második Zengő, harmadik pedig Bódis lett.